Hi! Welcome Back and Stay Tune! Ratusan ribu rakyat Korea berarak tuntut presiden undur - Mukah Pages : Media Marketing Make Easy With 24/7 Auto-Post System. Find Out How It Was Done!

Header Ads

Ratusan ribu rakyat Korea berarak tuntut presiden undur

Ratusan ribu rakyat Korea Selatan berarak di pusat bandar Seoul pada hari Sabtu bagi menuntut presiden Park Geun Hye meletak jawatan.

Sehingga pukul 4 petang waktu tempatan, dianggar lebih 200,000 orang berkumpul di sekitar Dataran Gwanghwamun kira-kira satu kilometer dari Blue House yang menempatkan pejabat dan kediaman presiden.

Penunjuk perasaan berarak sehingga 200 meter setelah mahkamah Seoul membenarkannya, lapor Bernama.

Pejabat Park dikelilingi oleh rangkaian penunjuk perasaan di sepanjang sekatan bas polis yang diletakkan untuk mengelakkan percubaan memasuki pejabat presiden.

Pertubuhan yang mendesak Park Geun Hye terdiri daripada kira-kira 1,500 kumpulan sivil, mengadakan acara awal selama tiga jam sebelum perarakan ke Blue House.

Perhimpunan nyalaan lilin berlangsung pada jam 6 petang dan perarakan kedua akan diadakan selepas lampu dipadam selama satu minit dari pukul 8 malam.

Kumpulan itu’meramalkan lebih kurang 1.5 juta orang akan mengambil bahagian dalam protes di jalan-jalan di Seoul dan akan menjadi demonstrasi terbesar dalam sejarah negara itu.

Pada perhimpunan 12 November, sekitar 1.3 juta berarak di ibu kota itu melepasi demonstrasi Jun 1987 yang menarik kira-kira sejuta penunjuk perasaan.

Sabtu ini, kira-kira 500,000 orang dijangka keluar ke bandar-bandar utama di seluruh negara, menurut anggaran oleh penganjur.

KLIK BACA: Najib kesal rakyat percaya ilmu hitam

KLIK BACA: Betulkah Nazir Najib yakin tidak takut atau bersalah kerana benar? – Shahbudin Husin

KLIK VIDEO: Semoga api terus membakar Israel, kata Sheikh Mishary

KLIK BACA: Rani Kulup beri amaran keras kepada Myanmar – Rohingya

KLIK BACA: Kerajaan tidak akan membenarkan sekolah kebangsaan menjadi “terlalu Islamik”– Menteri Pendidikan

KLIK BACA: Siapa suami Maria Chin [Yunus Lebai Ali] apakah benar mereka dikaitkan dengan CIA

KLIK BACAAnak Tajuddin menang bidaan Prasarana projek bernilai RM1.1 bilion

KLIK VIDEODr Mahathir: Kalau tak kerana Najib, Malaysia lebih maju berbanding Singapura

TUN MAHATHIR: ‘Benarkanlah perundangan dilaksana dalam perbicaraan

The post Ratusan ribu rakyat Korea berarak tuntut presiden undur appeared first on Malaysia Stylo.



Penyumbang : Malaysia Stylo http://ift.tt/2fkQ2K0

No comments

Comments are welcome and encouraged on this site. Comments deemed to be spam or solely promotional will be deleted. Including link to relevant content is permitted, but comments should be relevant to the post topic.

Comments including profanity and containing language that could deemed offensive will also deleted. Please respectful toward other contributors. Thank you.