Kini, Hanya Kurang 3% Daripada Perkongsian Berbentuk Pautan Berita Yang Dilihat Pengguna Di Facebook
Mengikut laporan terbaru yang dikongsikan oleh pihak Meta memfokuskan kepada pautan berita yang dikongsikan pada Facebook, ia didapati kurang 3% daripada perkongsian berbentuk pautan berita di Facebook yang dilihat pengguna di NewsFeed.
Ini sekaligus memperlihatkan kekurangan kepentingan yang diberikan oleh Facebook pada perkongsian kandungan berbentuk pautan.
Selari dengan data ini juga, Facebook menyatakan mereka kurang mempunyai kepentingan untuk membayar penerbit kandungan, kerana angka dan impak yang diberikan perkongsian berbentuk pautan terlalu kecil di platform tersebut.
Sebelum ini sendiri, Facebook telah mula mengubah algoritma pada platform mereka, dengan mengurangkan paparan berbentuk berita atau pautan, sebaliknya memfokuskan kepada perkongsian kandungan dari rakan-rakan dan ahli keluarga.
✍ Credit given to the original owner of this post : ☕ Amanz
🌐 Hit This Link To Find Out More On Their Articles...🏄🏻♀️ Enjoy Surfing!
Post a Comment