Hi! Welcome Back and Stay Tune! Kini, Hanya Kurang 3% Daripada Perkongsian Berbentuk Pautan Berita Yang Dilihat Pengguna Di Facebook - Mukah Pages : Media Marketing Make Easy With 24/7 Auto-Post System. Find Out How It Was Done!

Header Ads

Kini, Hanya Kurang 3% Daripada Perkongsian Berbentuk Pautan Berita Yang Dilihat Pengguna Di Facebook


Mengikut laporan terbaru yang dikongsikan oleh pihak Meta memfokuskan kepada pautan berita yang dikongsikan pada Facebook, ia didapati kurang 3% daripada perkongsian berbentuk pautan berita di Facebook yang dilihat pengguna di NewsFeed.

Ini sekaligus memperlihatkan kekurangan kepentingan yang diberikan oleh Facebook pada perkongsian kandungan berbentuk pautan.

Selari dengan data ini juga, Facebook menyatakan mereka kurang mempunyai kepentingan untuk membayar penerbit kandungan, kerana angka dan impak yang diberikan perkongsian berbentuk pautan terlalu kecil di platform tersebut.

Sebelum ini sendiri, Facebook telah mula mengubah algoritma pada platform mereka, dengan mengurangkan paparan berbentuk berita atau pautan, sebaliknya memfokuskan kepada perkongsian kandungan dari rakan-rakan dan ahli keluarga.



✍ Credit given to the original owner of this post : ☕ Amanz

🌐 Hit This Link To Find Out More On Their Articles...🏄🏻‍♀️ Enjoy Surfing!



No comments

Comments are welcome and encouraged on this site. Comments deemed to be spam or solely promotional will be deleted. Including link to relevant content is permitted, but comments should be relevant to the post topic.

Comments including profanity and containing language that could deemed offensive will also deleted. Please respectful toward other contributors. Thank you.