Hi! Welcome Back and Stay Tune! Puma Memperlihatkan Robot Yang Boleh Membantu Atlet Lumba Lari - Mukah Pages : Media Marketing Make Easy With 24/7 Auto-Post System. Find Out How It Was Done!

Header Ads

Puma Memperlihatkan Robot Yang Boleh Membantu Atlet Lumba Lari

Perkembangan teknologi turut membantu atlet dalam kekal cergas dan memantau pelbagai aktiviti dan gerakan mereka. Sebelum ini kita telah melihat penawaran kasut pintar, dan terkini Puma hadir dengan sebuah robot bersaiz kecil yang boleh membantu atlet lumba lari dalam mempertingkatkan prestasi mereka.



Robot kecil ini dinamakan sebagai BeatBot, dan direka oleh sebuah agensi pengiklanan di New York. Ia bersaiz kecil – sebesar kotak kasut. Seperti beberapa peranti pintar lain, BeatBot ini turut boleh dikawal menggunakan telefon pintar.

BeatBot bertugas dalam bersaing dengan manusia untuk memudahkan proses latihan mereka. Atlet boleh membuat tetapan masa kelajuan yang ingin diuji, dan robot berkenaan akan bersaing dengan atlet berkenaan. Robot ini turut hadir dengan beberapa sensor bagi membolehkan ia bergerak lurus mengikut garisan pada trek lumba.

Buat masa ini, Puma hanya menawarkan BeatBot ini untuk beberapa atlet dibawah mereka sahaja.




Mukah Pages berkongsi Informasi Teknoloji Terkini dari Amanz http://ift.tt/24rbpJq

No comments

Comments are welcome and encouraged on this site. Comments deemed to be spam or solely promotional will be deleted. Including link to relevant content is permitted, but comments should be relevant to the post topic.

Comments including profanity and containing language that could deemed offensive will also deleted. Please respectful toward other contributors. Thank you.