Hi! Welcome Back and Stay Tune! Google Hadir Dengan Android Things – Android Untuk Peranti Berhubung - Mukah Pages : Media Marketing Make Easy With 24/7 Auto-Post System. Find Out How It Was Done!

Header Ads

Google Hadir Dengan Android Things – Android Untuk Peranti Berhubung

Pada hari ini, Google sedia menawarkan Android untuk beberapa peranti selain daripada hanya telefon pintar – iaitu pada kenderaan dan juga televisyen. Membawa ia kepada lebih banyak peranti lain, hari ini Google telah memperkenalkan Android Things, yang mana menawarkan sistem operasi Android popular berkenaan untuk peranti berhubung (IoT).

Melalui Android Things ini, ia membolehkan para pembangun menggunakan platform Android dalam pembangunan, termasuk mengintegrasikan ia bersama Google Play Services dan juga Google Cloud Platform. Ia juga mesra untuk digunakan bersama Raspberry Pi 3, Intel Edison dan juga NXP Pico.

Dengan langkah ini, Google membawa visi untuk dunia berhubung setapak lagi, selain membolehkan ia diintegrasikan bersama Google Home atau perkhidmatan seperti Google Assistant.

Bagi anda yang terlibat dalam pembangunan, boleh mencuba Android Things hari ini yang ditawarkan dalam bentuk Developer Preview.

Layari : Android Things






Mukah Pages berkongsi Informasi Teknoloji Terkini dari Amanz http://ift.tt/2hBBqH1

No comments

Comments are welcome and encouraged on this site. Comments deemed to be spam or solely promotional will be deleted. Including link to relevant content is permitted, but comments should be relevant to the post topic.

Comments including profanity and containing language that could deemed offensive will also deleted. Please respectful toward other contributors. Thank you.