Hi! Welcome Back and Stay Tune! Aku Sedang Susah Hati Sebab Ayah Sakit Tenat, Tapi Kata-Kata Dari Para Medik Ini Buat Hilang Hormat Kepada Mereka - Mukah Pages : Media Marketing Make Easy With 24/7 Auto-Post System. Find Out How It Was Done!

Header Ads

Aku Sedang Susah Hati Sebab Ayah Sakit Tenat, Tapi Kata-Kata Dari Para Medik Ini Buat Hilang Hormat Kepada Mereka

Sudah menjadi tanggungjawab para doktor untuk memeriksa dan menjaga para pesakit dengan sebaik yang mungkin. Para doktor semestinya mengamalkan serta menunjukkan hasil kerja yang memuaskan agar para pesakit boleh dirawat dengan lebih baik dan memgikut prosedur-procedur dan label standard perkhidmatan kesihatan yang telah disedia dan yang telah diteapkan.

Mungkin tidak semua yang akan bernasib baik jika seperti para doktor akan melayan baik perkhidmatan kita dan menunjukkan rasa hormat yang tinggi di antara satu sama yan lain.

Namun, lain pula yang terjadi kepada @zaidzikrijantan dan dia turut berkongsikan pengalamannya di laman Twitter miliknya serta telah berjaya merakamkan perbuatan dan sikap seorang yang berstatus doktor dan kelihatannya doktor berkenaan tidak menunjukkan sikap empati dalam dirinya dan membawa peranan sebagai seorang doktor. Ia adalah satu yang amat menyedihkan sekali.

Apa yang dijelaskan oleh Zaid berkenaan kisah yang berkaitan dengan ayahnya adalah ayanya mengalami pendarahan otak yang amat serius. Apa yang difahamkan lagi, ayahnya tidak di dalam keadaan yang mengizinkan bagi meneruskan pembedahan kerana disebabkan beberapa sebab dan punca. Zaid sekeluarga hanya memiliki pilihan iaitu dengan tidak melakukan pembedahan setelah mendapat nasihat dari doktor pakar. Apa yang diharapkan namun sebaliknya yang terjadi.

Sepanjang perbualannya dengan pakar medik tersebut, kelihatan tidak sedikitpun rak wajahnya menunjukkan perasaan simpati atau belas kasihan dengan apa yang telah berlaku. Ujar Zaid lagi, itu adalah kali pertama yang berlaku kepada dirinya yang telah mewujudkan perasaan dendam dan perasaan marah terhadap seseorang yang langsung tidak menghormati perasaan orang lain.

Apa yang diharapkan oleh Zaid melalui kisahnya ini adalah pengajaran serta nasihat kepada para bakal-bakal menjadi seorang doktor pakar di luar sana agar memiliki sedikit rasa empati dan belas kasihan dalam diri ketika merawat para pesakit. Ini bukan sahaja tanggungjawab yang harus dipikul malah ia adalah bagi memastikan kesihatan agar terjaga dan terpelihara. Bantulah pesakit anda termasukah ahli keluarga sendiri bagi melalui keadaan dan fasa yang sukar dalam keadaan yang tenang.

Jadikan apa yang dikongsikan oleh Zaid ini dapat memberikan kesearan kepada mana-mana yang berkerja dihospital agar menjauhi sikap yang tidak bagus sedemikian. Para keluarga pesakit dan pesakit wajarlah dihormati dan begitu juga mesti ada pada diri setiap orang agar lebih mempunyai sifat sensitif dan menjaga ada percakapan agar tidak ada sesiapa yang terasa hati dengan percakapan kita.

Sumber: Twitter/@Zaidzikrijantan

The post Aku Sedang Susah Hati Sebab Ayah Sakit Tenat, Tapi Kata-Kata Dari Para Medik Ini Buat Hilang Hormat Kepada Mereka appeared first on Aliff Channel.



✍ Sumber Pautan : ☕ Tahukah Anda Rakyat Malaysia?

Kredit kepada pemilik laman asal dan sekira berminat untuk meneruskan bacaan sila klik link atau copy paste ke web server : http://ift.tt/2GtkJ9Z

(✿◠‿◠)✌ Mukah Pages : Pautan Viral Media Sensasi Tanpa Henti. Memuat-naik beraneka jenis artikel menarik setiap detik tanpa henti dari pelbagai sumber. Selamat membaca dan jangan lupa untuk 👍 Like & 💕 Share di media sosial anda!


No comments

Comments are welcome and encouraged on this site. Comments deemed to be spam or solely promotional will be deleted. Including link to relevant content is permitted, but comments should be relevant to the post topic.

Comments including profanity and containing language that could deemed offensive will also deleted. Please respectful toward other contributors. Thank you.