Hi! Welcome Back and Stay Tune! Kelebihan ‘Kuasa Ajaib’ Makan Kuaci, Mampu Melawan Penyakit ‘Ngeri’ Ini! - Mukah Pages : Media Marketing Make Easy With 24/7 Auto-Post System. Find Out How It Was Done!

Header Ads

Kelebihan ‘Kuasa Ajaib’ Makan Kuaci, Mampu Melawan Penyakit ‘Ngeri’ Ini!

Walaupun makan kuaci tidak membuat perut kenyang, kuaci tetap digemari oleh ramai orang. Selain rasanya yang enak, kuaci rupanya memiliki kuasa ajaib yang boleh menyembuhkan pelbagai penyakit.

Kuaci kaya akan kandungan seperti protein, karbohidrat, vitamin A, C, E, magnesium, kalsium, zat besi, dan nutrisi lain yang baik untuk kesihatan.

Berikut adalah manfaat kesihatan yang akan kita dapatkan jika makan kuaci.

1. Baik untuk kesihatan tulang

Kandungan kalsium dan magnesium di dalam kuaci meyihatkan tulang dan menjadikannya semakin kuat dan tidak mudah rapuh. Risiko terkena osteoporosis boleh dikurangkan jika kerap makan kuaci.

2. Mengatasi migrain

Kandungan magnesium dalam kuaci dapat mencegah sekaligus meredakan migrain yang sangat menyiksakan dan mengganggu aktiviti harian. Daripada anda makan ubat kimia untuk meredakannya, apa kata makan kuaci, lebih ‘layan’ bukan?

3. Mengatasi rheumatik

Kuaci mempunyai sifat anti peradangan sehingga dapat mengatasi gangguan perut pada tubuh. Kandungan vitamin E yang tinggi dalam kuaci juga boleh mencegah rasa sakit menjadi semakin parah.

4. Baik untuk kesihatan kulit

Kandungan vitamin E di dalam kuaci membantu kesihatan kulit, khususnya dalam melindungi anda dari paparan sinar matahari dan efek buruk radikal bebas. Vitamin E juga akan mengurangkan penuaan kulit sekaligus menjaga kulit agar tetap cerah dan sihat.

5. Melawan sel kanser

Dengan rajin makan kuaci yang memiliki sifat anti kanser semulajadi, kita dapat mencegah datangnya beberapa jenis kanser berbahaya seperti kanser prostat, kanser kolorektal, hingga kanser pundi kencing.

Jom mula kunyah kuaci, kerana ada banyak manfaatnya.

Sumber: Doktersehat.com

The post Kelebihan ‘Kuasa Ajaib’ Makan Kuaci, Mampu Melawan Penyakit ‘Ngeri’ Ini! appeared first on Aliff Channel.



✍ Sumber Pautan : ☕ Tahukah Anda Rakyat Malaysia?

Kredit kepada pemilik laman asal dan sekira berminat untuk meneruskan bacaan sila klik link atau copy paste ke web server : http://ift.tt/2DTCbCP

(✿◠‿◠)✌ Mukah Pages : Pautan Viral Media Sensasi Tanpa Henti. Memuat-naik beraneka jenis artikel menarik setiap detik tanpa henti dari pelbagai sumber. Selamat membaca dan jangan lupa untuk 👍 Like & 💕 Share di media sosial anda!


No comments

Comments are welcome and encouraged on this site. Comments deemed to be spam or solely promotional will be deleted. Including link to relevant content is permitted, but comments should be relevant to the post topic.

Comments including profanity and containing language that could deemed offensive will also deleted. Please respectful toward other contributors. Thank you.