Hi! Welcome Back and Stay Tune! Google Menggunakan Kecerdasan Buatan Untuk Meramalkan Penerbangan Tertunda - Mukah Pages : Media Marketing Make Easy With 24/7 Auto-Post System. Find Out How It Was Done!

Header Ads

Google Menggunakan Kecerdasan Buatan Untuk Meramalkan Penerbangan Tertunda

Google merupakan salah satu syarikat teknologi yang melakukan pelaburan tinggi dalam arena kecerdasan buatan. Sebelum ini, Google telah mengintegrasikan sokongan kecerdasan buatan pada beberapa produk, dan kini gergasi teknologi berkenaan turut menggunakannya dalam meramalkan penerbangan yang mungkin tertunda.

Google mengintegrasikan ciri baru ini pada Google Flights, iaitu salah satu laman sehenti yang disediakan Google untuk menyemak pelbagai info berkaitan penerbangan.

Google menggunakan data seperti sejarah penerbangan, cuaca, dan sebagainya. Google akan menandakan ia sebagai tertunda apabila kadar peratusan kejituan mencapai lebih 80%. Seperti biasa, Google masih meminta pengguna untuk tiba di lapangan terbang tepat pada masanya – dan info yang disediakan oleh Google ini hanya sebagai info tambahan sahaja.

Buat masa ini, ciri baru ini diuji pada Google Flights di Amerika Syarikat.



✍ Sumber Pautan : ☕ Amanz

Kredit kepada pemilik laman asal dan sekira berminat untuk meneruskan bacaan sila klik link atau copy paste ke web server : http://ift.tt/2ntNb2U

(✿◠‿◠)✌ Mukah Pages : Pautan Viral Media Sensasi Tanpa Henti. Memuat-naik beraneka jenis artikel menarik setiap detik tanpa henti dari pelbagai sumber. Selamat membaca dan jangan lupa untuk 👍 Like & 💕 Share di media sosial anda!


No comments

Comments are welcome and encouraged on this site. Comments deemed to be spam or solely promotional will be deleted. Including link to relevant content is permitted, but comments should be relevant to the post topic.

Comments including profanity and containing language that could deemed offensive will also deleted. Please respectful toward other contributors. Thank you.