Hi! Welcome Back and Stay Tune! Nissan Memperkenalkan Power Bank Untuk Rumah - Mukah Pages : Media Marketing Make Easy With 24/7 Auto-Post System. Find Out How It Was Done!

Header Ads

Nissan Memperkenalkan Power Bank Untuk Rumah



Tidak lama sebelum ini, Tesla telah mengumumkan storan bateri untuk rumah dinamakan Tesla Powerwall. Melaluinya, ia menyimpan tenaga dengan mengecas ketika luar waktu puncak, dan seterusnya digunakan pada pelbagai peralatan elektronik harian.

Kemudiannya, arena sama turut disertai oleh Mercedes, dan hari ini Nissan turut mengumumkan produk mereka tersendiri.

Nissan xStorage

Nissan memanggil bateri untuk rumah mereka ini sebagai xStorage – dan seperti biasa, ia boleh mengecas ketika diluar waktu puncak, ataupun turut menggunakan kaedah pengecasan mesra alam seperti menggunakan tenaga solar dan kemudiannya menyimpan ia didalam Nissan xStorage. Penyimpanan tenaga ini seperti biasa boleh digunakan untuk mengecas kenderaan pada kos rendah, ataupun turut digunakan untuk menguasai peralatan elektronik ketika tenaga elektrik terputus disebabkan gangguan.

Nissan turut mengatakan mereka akan menyediakan sebuah aplikasi khusus untuk memudahkan pengguna memantau penggunaan dan tenaga yang disimpan.

Buat masa ini, Nissan memasarkan bateri untuk rumah mereka ini di pasaran Eropah sahaja, pada harga bermula €4,000 yang boleh menyimpan tenaga 4.2 kWh.



Mukah Pages berkongsi Informasi Teknoloji Terkini dari Amanz http://ift.tt/1s0dJcb

No comments

Comments are welcome and encouraged on this site. Comments deemed to be spam or solely promotional will be deleted. Including link to relevant content is permitted, but comments should be relevant to the post topic.

Comments including profanity and containing language that could deemed offensive will also deleted. Please respectful toward other contributors. Thank you.