Hi! Welcome Back and Stay Tune! Taipingmali (tm) - Mukah Pages : Media Marketing Make Easy With 24/7 Auto-Post System. Find Out How It Was Done!

Header Ads

Taipingmali (tm)

Taipingmali (tm)


SIAPA NAK PERCAYA RATU NAGA? BLOGGERS PRO TUN M MEMPERMAINKAN AL QURAN KERANAI KANTOI PASAL TANDATANGAN PALSU KONONNYA 1.2 JUTA ORANG SOKONG DEKLARASI TUN M-KIT SIANG.

Posted: 27 May 2016 09:01 PM PDT




1. Bila sudah kantoi, Ratu Naga terpaksa memperalatkan Al Quran (seperti gambar) sedangkan perbualannya (Syarul Ema Rena Abu Samah) atau Ratu Naga yang terlibat dalam pemalsuan 1.2 juta tanda tangan Deklarasi Mahathir-Kit Siang bersama dengan pengaturcara komputer bebas, Azharuddin Othman di aplikasi whatsapp menjadi viral hari ini.

2. Dalam paparan skrin yang dirakamkan, didedahkan arahan Ratu Naga agar Azharuddin tidak mengambil data dari kalangan mereka yang lahir dari tahun 1978 ke atas kerana hanya mereka yang berumur 18 tahun ke atas sahaja boleh menandatangani deklarasi teraebut.

3. Turut didedahkan, kenyataan Ratu Naga yang menyebut "yang betul sign hanya RM300k je sebenarnya," "so kita kena tulis kat borang tu sendiri."

4. Antara perbualan lain yang didedahkan adalah:
"200k orang mati ko bagi wey"
"Yang 700k tu dalam 300k tentera dan indon"
"Tapi make sure Sabah Sarawak tak ada sbb deklarasi rakyat tak p sana lagi"
"ingat mukhriz dh declare.. settle la... 300k tu blyk sgt"
"mukhriz dan tun terpaksa tipu"

5. Kenyataan Kamaruddin Jaafar, salah seorang anggota sekretariat bahawa tandatangan tersebut telah mencecah 500,000 juga nampaknya satu penipuan.

6. Sehingga kini, selain Kamaruddin yang memberi angka 500,000, Muhyiddin Yassin, Tun Mahathir dan Mukhriz masing-masing menyebut bahawa lebih sejuta tanda tangan telah dikumpul.

7. Ratu Naga berusaha menafikan mengenali Azharuddin melalui sumpah laknat, bagaimanapun dia tidak bersumpah menafikan penglibatannya di dalam penipuan ini. Dia juga tidak bersumpah bahawa rakaman paparan skrin perbualannya bersama Azharuddin adalah tidak benar. Ratu Naga juga tidak membuat sebarang kenyataan untuk membuat laporan polis, memfailkan saman fitnah atau tindakan undang-undang ke atas Azharuddin dan Badrul Hisham Shahrin atau Chegu Bard.


Sent from Samsung tablet.

Kejayaan BN di Sarawak jadi momentum dua P. R. K

Posted: 27 May 2016 04:25 PM PDT

KUALA LUMPUR, 27 Mei – Kejayaan Barisan Nasional (BN) Sarawak dalam pilihan raya negeri baru-baru ini diharapkan dapat memberikan momentum serta nafas baharu kepada BN dan juga UMNO di negeri-negeri lain dalam usaha menjamin kemenangan termasuklah di dua pilihan raya kecil iaitu Kuala Kangsar dan Sungai Besar serta pilihan raya umum akan datang, demikian kata Presiden UMNO, Datuk Seri Najib Tun Razak.

Menurut Najib, mesyuarat Majlis Tertinggi yang diadakan hari ini telah membincangkan tentang beberapa faktor yang dilihat menjadi penyumbang kepada kemenangan BN Sarawak bagi memastikan kejayaan BN dalam PRK dan pilihan raya umum akan datang dapat terus dikekalkan.

"Mesyuarat MT UMNO hari ini bermula dengan kita menyampaikan ucapan tahniah kepada BN Sarawak yang berjaya memenangi PRN di atas kemenangan yang cemerlang. Kita juga berharap agar kejayaan BN Sarawak ini dapat memberikan momentum dan nafas baharu bagi kepada BN dan UMNO di negeri-negeri lain.

bns"Sehubungan dengan itu, MT juga telah mengambil maklum beberapa faktor-faktor yang menyumbang kepada BN di Sarawak, dimana ianya dapat dijadikan teladan serta panduan kepada negeri-negeri lain dalam  membuat persiapan dan tindakan sehingga boleh mencapai kejayaan yang diharapkan dalam khususnya dalam PRK yang akan berlansung tidak lama lagi.

"Kita juga telah diberikan taklimat tentang persiapan piliahn raya kecil di Kuala Kangsar dan Sungai Besar termasuk jentera di peringkat bahagian yang telah bersiap sedia dan telah pun digerakkan," jelas beliau kepada pemberita selepas mempengerusikan mesyuarat Majlis Tertinggi UMNO Menara Dato' Onn di sini hari ini.

Najib juga menegaskan bahawa jentera BN yang terlibat di dalam kedua-dua PRK ini telah mempamerkan semangat yang tinggi, bermotivasi dan bekerja keras untuk memastikan kemenangan berpihak kepada BN.

"Kita berharap agar kerja keras dan usaha gigih yang dilakukan oleh jentera BN di kedua-dua PRK ini dapat menjamin kemenangan untuk memastikan kerusi Parlimen itu akan terus berada di bawah penguasaan BN dengan peningkatan majoriti berbanding pilihan raya yang lalu.

Beliau turut mengumumkan Timbalan Perdana Menteri, Datuk Seri Ahmad Zahid Hamidi dipertanggungjawabkan untuk mengetuai kedua-dua PRK kali ini dan dibantu oleh Naib Presiden, Datuk Seri Hishammuddin Tun Hussein dan juga kepimpinan UMNO yang lain.

"Menteri Besar Perak, Datuk Seri Diraja Zambry Abdul Kadir pula dilantik menjadi pengarah PRK di Kuala Kangsar dan bagi PRK Sungai Besar, Datuk Seri Noh Omar telah dilantik menjadi pengarah piliahn raya di kawasan parlimen tersebut.

"Mesyuarat MT kali ini juga telah membincangkan beberapa panduan yang akan kita berikan kepada jentera-jentera BN di kedua-dua kawasan Parlimen dalam menghadapi PRK kali ini. Manakala soal calon pula, kita akan umumkan pada malam ini di Sungai Besar manakala di Kuala Kangsar pula calon akan diumumkan pada petang esok," ujarnya. –MediaUMNO

 



Sent from Samsung tablet.

MENGENAI USUL MEMINDA AKTA 355 BIDANG KUASA MAHKAMAH SYARIAH SEDIA ADA*

Posted: 27 May 2016 05:43 AM PDT



KENYATAAN MEDIA

Segala puji bagi Allah yang Maha Pemurah dan Maha Penyayang.

Usul persendirian yang telah dibawa oleh YB Ahli Parlimen Marang, Datuk Seri Abdul Hadi Awang telah dibentangkan di Parlimen. Usul yang dibawa ialah bagi meminda Akta 355 Bidang Kuasa Mahkamah Syariah sedia ada.

Bagi membetulkan persepsi yang disebarkan oleh beberapa pihak, usul ini sebenarnya bukan bertujuan untuk mewujudkan undang-undang baru sepertimana yang digembar gemburkan oleh sesetengah pihak selama ini.

*Pindaan terhadap Akta 355 ini, bermatlamat untuk memperkasakan bidang Perundangan Syariah yang sedia ada, kepada sistem yang selari dengan perkembangan semasa dan berakar kukuh kepada sumber-sumber perundangan syariah yang diiktiraf di dalam Islam.*

Pindaan ini akan meningkatkan jumlah hukuman di Mahkamah Syariah yang telah begitu lama tidak dipertingkatkan. Kuasa merotan sebanyak maksimum 6 kali sebatan, denda tidak lebih RM 5000 dan penjara tidak lebih dari 3 tahun, antara perkara yang akan disentuh di dalam pindaan yang dibentangkan ini.

Sebagaimana yang telah dijelaskan di dalam Perlembagaan, melalui cadangan pindaan usul persendirian ini hanya terpakai kepada orang-orang Islam di dalam negara ini dan tidak memberi kesan langsung kepada golongan Bukan Islam, selagi hak beragama yang diamalkan bersikap aman dan damai terhadap Islam. Ia juga tidak ada kena mengena dengan Enakmen Jenayah Syariah II Negeri Kelantan yang pernah dicadangkan di dalam Dewan Undangan Negeri Kelantan sebelum ini.

Sebagai menghormati Kedudukan Islam sebagai Agama bagi Persekutuan dan Sumpah Duli Yang Maha Mulia Seri Paduka Baginda Yang DiPertuan Agong yang diwajibkan memelihara Agama Islam pada setiap masa, saya menyeru semua pihak supaya menghormati hak-hak yang telah diiktiraf untuk dilaksanakan serta dijalankan menurut Perlembagaan ini.

Y.B MEJAR JENERAL DATO' SERI JAMIL KHIR BIN BAHAROM*
MENTERI DI JABATAN PERDANA MENTERI
27 MEI 2016


Sent from Samsung tablet.

KENYATAAN SETIAUSAHA AKHBAR PERDANA MENTERI MENGENAI PENIPUAN TERBARU WALL STREET JOURNAL

Posted: 27 May 2016 05:12 AM PDT

27 Mei 2016

1. Satu siasatan perlu dimulakan bagi mengetahui mengapa pihak Wall Street Journal mencampuri hal ehwal dalaman dan politik negara.

2. Dalam laporan palsu terkini mereka hari ini, pihak WSJ menuduh Perdana Menteri tidak disoal siasat oleh pihak penyiasat Malaysia, mendakwa bahawa siasatan yang telah membersihkan Perdana Menteri dari sebarang salah laku adalah "dijejaskan oleh tekanan politik dan kurangnya ketelusan".

3. Tetapi di dalam rekod awam, malah turut mendapat liputan media yang luas bahawa pada ketika itu, Perdana Menteri telah disoal siasat selama beberapa jam oleh pihak penyiasatan utama bagi kes ini, Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia pada 5 Disember 2015. Perdana Menteri telah memberikan kerjasama yang penuh dalam siasatan berkenaan, serta mengarahkan semua badan yang terlibat melakukan perkara yang sama.

4. Pihak WSJ bukan sahaja tidak mengendahkan fakta berkenaan, malah berbohong dan menyatakan bahawa Perdana Menteri tidak disoal siasat. Ini menunjukkan agenda mereka yang berat sebelah, malah gaya laporan mereka juga begitu konsisten apabila melibatkan isu Malaysia. Mereka hanya bergantung kepada sumber yang tidak dinamakan serta 'calitan' oleh Tun Mahathir dan sekutu terbarunya di dalam DAP, termasuklah Tony Pua di dalam laporan terbaru mereka.

5. Penipuan yang tidak berasas ini, yang mana masih gagal untuk dibuktikan namun digunapakai oleh WSJ dalam laporan mereka sebagai satu fakta. Sama seperti beberapa laporan palsu yang dikeluarkan mereka mendakwa Perdana Menteri telah melantik Tan Sri Irwan Serigar Abdullah sebagai Gabenor Bank Negara Malaysia yang baru.

6. Bidang kewartawanan seharusnya mengenai kebebasan melaporkan sesuatu berita  berdasarkan sumber dan fakta yang boleh disahkan. Namun, Pihak WSJ seolah sanggup dipergunakan sebagai penggerak kepada propaganda oleh pihak pembangkang, yang secara terbuka mengisytiharkan untuk menjatuhkan kerajaan yang telah dipilih secara demokrasi.

DATUK SERI TENGKU SARIFFUDDIN
SETIAUSAHA AKHBAR PERDANA MENTERI


Diterjemahkan oleh: KKMM



Sent from Samsung tablet.


from BLOG - BLOG PRO POLITIK http://ift.tt/1WrMynw
Berita Politik Tempatan Gidei-Giyen-Ginan

No comments

Comments are welcome and encouraged on this site. Comments deemed to be spam or solely promotional will be deleted. Including link to relevant content is permitted, but comments should be relevant to the post topic.

Comments including profanity and containing language that could deemed offensive will also deleted. Please respectful toward other contributors. Thank you.