Hi! Welcome Back and Stay Tune! Toyota Dilaporkan Mengambil-Alih Bahagian Robotik Google, Boston Dynamics - Mukah Pages : Media Marketing Make Easy With 24/7 Auto-Post System. Find Out How It Was Done!

Header Ads

Toyota Dilaporkan Mengambil-Alih Bahagian Robotik Google, Boston Dynamics

Google telah diperkatakan sebelum ini yang mana mereka ingin menjual salah satu syarikat robotik yang telah diambil-alih oleh mereka sebelum ini, iaitu Boston Dynamics. Terkini, ia dikatakan bahagian tersebut telah dijual kepada pihak Toyota.

Boston Dynamics

Boston Dynamics merupakan salah satu bahagian yang memfokuskan kepada pembangunan robot futuristik. Mereka telah hadir dengan beberapa robot umpama haiwan sebelum ini yang boleh berjalan dengan lancar pada pelbagai permukaan, dan turut memberikan maklumbalas terhadap reaksi persekitaran.

Google sebelum ini telah membuat penstrukturan semula syarikat mereka kepada Alphabet – dimana pelbagai bahagian dibawah syarikat mereka dibahagikan dan diminta untuk menjana keuntungan tersendiri. Boston Dynamics dilihat tidak mungkin menjana pendapatan dalam tempoh dua tahun akan datang, dan mungkin teknologi berkenaan tidak diperlukan sepenuhnya oleh Google – membuatkan mereka memilih untuk menjualnya.

Pihak Toyota mungkin mempunyai kelebihan dengan mengambil-alih bahagian robotik Boston Dynamics ini, apatah lagi dengan mereka sendiri dilihat memfokuskan kepada beberapa teknologi baru dibawah syarikat mereka.

Tiada pengumuman rasmi daripada kedua-dua pihak buat masa ini, dan mungkin ia akan menyusul tidak lama lagi.






Mukah Pages berkongsi Informasi Teknoloji Terkini dari Amanz http://ift.tt/20OaJer

No comments

Comments are welcome and encouraged on this site. Comments deemed to be spam or solely promotional will be deleted. Including link to relevant content is permitted, but comments should be relevant to the post topic.

Comments including profanity and containing language that could deemed offensive will also deleted. Please respectful toward other contributors. Thank you.