Hi! Welcome Back and Stay Tune! Mayat Sami 'Tersenyum' Selepas Dua Bulan Meninggal Dunia - Mukah Pages : Media Marketing Make Easy With 24/7 Auto-Post System. Find Out How It Was Done!

Header Ads

Mayat Sami 'Tersenyum' Selepas Dua Bulan Meninggal Dunia


BEBERAPA keping gambar mengejutkan muncul, menunjukkan seorang sami yang sudah dua bulan meninggal dunia 'tersenyum' ketika mayatnya dikeluarkan oleh pengikutnya setianya.

Luang Phor Pian, seorang sami yang dihormati ketika hayatnya, meninggal dunia pada 16 November tahun lalu di Bangkok, Thailand pada usia 92 tahun.

Berasal dari Kemboja, Pian menghabiskan sebahagian besar hidupnya sebagai guru kerohanian dan guru Buddha yang terkenal di Lopburi, Thailand.

Apabila dia meninggal dunia, mayatnya dikembalikan ke kuil tempat dia berkhidmat untuk dikebumikan.

Pada minggu ini, para pengikutnya mengeluarkan mayatnya dari keranda sebagai sebahagian daripada upacara tradisi Buddha.

Tetapi mereka terkejut apabila mendapati mayatnya hampir tidak terjejas dan dia kelihatan sedang tersenyum.

Menakjubkan apabila Pian masih nampak tersenyum apabila diangkat melalui orang ramai.

Orang ramai tidak melepaskan peluang merakamkan gambar saat-saat luar biasa ini dan berkongsi foto-foto tersebut di media sosial.

Laporan menyatakan bahawa para sami telah mengeluarkan mayat Pian untuk dipakaikan dengan pakaian yang baharu dan bersih.

Walaupun sudah dua bulan meninggal dunia, mayatnya masih sempurna, seperti seseorang yang mati tidak lebih dari 36 jam, media tempatan melaporkan.

Keadaan Pian digambarkan sebagai tanda bahawa sami itu telah mencapai nirwana (kebahagiaan tertinggi).

Para pengikutnya akan terus berdoa untuknya sehingga upacara peristirahatan akhir diadakan pada hari ke-100 kematiannya. -mirrorUK


✍ Sumber Pautan : ☕ SARAWAKIANA

Kredit kepada pemilik laman asal dan sekira berminat untuk meneruskan bacaan sila klik link atau copy paste ke web server : http://ift.tt/2DwNlkO

(✿◠‿◠)✌ Mukah Pages : Pautan Viral Media Sensasi Tanpa Henti. Memuat-naik beraneka jenis artikel menarik setiap detik tanpa henti dari pelbagai sumber. Selamat membaca dan jangan lupa untuk 👍 Like & 💕 Share di media sosial anda!


No comments

Comments are welcome and encouraged on this site. Comments deemed to be spam or solely promotional will be deleted. Including link to relevant content is permitted, but comments should be relevant to the post topic.

Comments including profanity and containing language that could deemed offensive will also deleted. Please respectful toward other contributors. Thank you.