Hi! Welcome Back and Stay Tune! Intel Memperlihatkan SSD Berbentuk Pembaris – Hadir Dengan Storan Sebesar 32TB - Mukah Pages : Media Marketing Make Easy With 24/7 Auto-Post System. Find Out How It Was Done!

Header Ads

Intel Memperlihatkan SSD Berbentuk Pembaris – Hadir Dengan Storan Sebesar 32TB

Intel ialah sebuah syarikat yang cukup terkenal untuk siri cip pemprosesan mereka, tetapi selain itu, mereka juga dikenali untuk merintis teknologi storan, dan adalah diantara syarikat-syarikat pertama untuk hadir dengan storan berdasarkan cip flash.

Terkini, Intel mengumumkan perkakasan SSD terbaru mereka yang dinamakan DC P4500. SSD ini cukup berbeza dengan mana-mana SSD yang lain kerana rekaannya yang hadir dalam bentuk pembaris 12 inci.

Dibina menggunakan SSD QLC Intel D5-P4326, setiap pembaris SSD ini mampu menampung storan sebanyak 32TB, dan sebanyak 32 batang SSD ini boleh dimuatkan ke dalam mesin pelayan 1U untuk storan sebanyak 1.0 petabyte.

Dari segi penggunaan tenaga pula, setiap satu SSD DC P4500 ini hanya menggunakan 1/10 daripada jumlah tenaga yang diperlukan oleh storan biasa. Menurut Intel lagi, SSD PC P4500 ini sudahpun digunakan oleh syarikat-syarikat seperti IBM, Microsoft dan juga Tencent.



✍ Sumber Pautan : ☕ Amanz

Kredit kepada pemilik laman asal dan sekira berminat untuk meneruskan bacaan sila klik link atau copy paste ke web server : https://ift.tt/2KLLFme

(✿◠‿◠)✌ Mukah Pages : Pautan Viral Media Sensasi Tanpa Henti. Memuat-naik beraneka jenis artikel menarik setiap detik tanpa henti dari pelbagai sumber. Selamat membaca dan jangan lupa untuk 👍 Like & 💕 Share di media sosial anda!


No comments

Comments are welcome and encouraged on this site. Comments deemed to be spam or solely promotional will be deleted. Including link to relevant content is permitted, but comments should be relevant to the post topic.

Comments including profanity and containing language that could deemed offensive will also deleted. Please respectful toward other contributors. Thank you.