Hi! Welcome Back and Stay Tune! Google Menyembunyikan Permainan Berasaskan Teks Dalam Enijn Carian Mereka - Mukah Pages : Media Marketing Make Easy With 24/7 Auto-Post System. Find Out How It Was Done!

Header Ads

Google Menyembunyikan Permainan Berasaskan Teks Dalam Enijn Carian Mereka

Permainan berasaskan teks mula popular pada zaman 1970. Sempena ulang tahun Google yang ke-20, mereka turut mempunyai permainan berasaskan teks yang disembunyikan di dalam enjin carian Google.

Buat carian ‘classic text adventure games’ di Google dan tekan kanan pada tetikus dan pilih ‘inspect’ untuk paparkan kod-kod elemen laman tersebut. Di bahagian ‘console’ akan terdapat satu permainan berasaskan teks dari Google. Misi permainan ini adalah untuk mencari OOGLE yang hilang, kerana pada mula permainan hanya huruf G pertama sahaja yang muncul. Berikut adalah kod permainan tersebut;

Would you like to play a game? (yes/no)

yes
“yes”
Type single word commands, no need to describe the subject. For example, “grab banana peel” should just be “grab” or “use banana peel” should just be “use”

Commands: north, south, east, west, up, down, grab, why, inventory, use, help, exits, map, and friends.

Jadi, dengan menggunakan kawalan seperti yang tertera dalam ‘commands’, pemain akan menggerakkan logo G dan bergerak ke sekeliling kampus Google mencari OOGLE.

Terdapat juga halangan dan cabaran yang menarik. Atas percubaan ia agak menarik dan mengambil perhatian. Tetapi, bagi saya ia mengambil masa yang banyak untuk baca dengan teliti.



✍ Sumber Pautan : ☕ Amanz

Kredit kepada pemilik laman asal dan sekira berminat untuk meneruskan bacaan sila klik link atau copy paste ke web server : https://ift.tt/2RinRuM

(✿◠‿◠)✌ Mukah Pages : Pautan Viral Media Sensasi Tanpa Henti. Memuat-naik beraneka jenis artikel menarik setiap detik tanpa henti dari pelbagai sumber. Selamat membaca dan jangan lupa untuk 👍 Like & 💕 Share di media sosial anda!


No comments

Comments are welcome and encouraged on this site. Comments deemed to be spam or solely promotional will be deleted. Including link to relevant content is permitted, but comments should be relevant to the post topic.

Comments including profanity and containing language that could deemed offensive will also deleted. Please respectful toward other contributors. Thank you.