Hi! Welcome Back and Stay Tune! Cara Yahoodi Buang Dosa Dan Jadi “YAHOODI SUCI” - Mukah Pages : Media Marketing Make Easy With 24/7 Auto-Post System. Find Out How It Was Done!

Header Ads

Cara Yahoodi Buang Dosa Dan Jadi “YAHOODI SUCI”

YAHUDI memiliki hari suci yang disebut sebagai Yom Kippur atau Hari Perdamaian. Festival atau peringatan Yom Kippur dilakukan setiap tanggal 10 Tsyiri (kalender Yahudi) atau bertepatan dengan 9 Oktober.

Dalam festival Yom Kippur, para Yahudi melakukan ritual pembebasan dosa dengan cara meletakkan seekor ayam di atas kepala mereka dan diulang-ulang sebanyak tiga kali.

Hal itu dilakukan agar seluruh dosa mereka berpindah (transfer) kepada ayam, lalu diikuti dengan penyembelihan sebagai pertanda dosa telah benar-benar mati atau lenyap dari dalam diri mereka.

Selain ayam, ikan juga boleh digunakan untuk pemindahan dosa. Beberapa penganut Yahudi Ortodoks akan mengelilingi sebuah kolam plastik yang berisi beberapa ekor ikan di Bnei Brak, dekat Tel Aviv. Kolam tersebut Tidak terlalu besar hanya sebesar tempat mandi kanak-kanak.

Mereka kemudian akan berdoa untuk membuang dosa mereka masing-masing ke dalam air. Setelah berdoa, kemudian mereka melempar potongan roti ke dalam kolam tersebut sebagai lambang keluarnya dosa-dosa penganut agama Yahudi itu.

Yom Kiippur bagi Yahudi adalah hari bercuti dan haram hukumnya melakukan aktiviti kerja seperti menyalakan api, menulis dengan pena, menghidupkan enjin kereta, makan dan minum, mandi, bersetubuh, berjalan dengan kasut kulit, dan sebagainya. Dengan cara ini akan terlahirlah yahudi yang suci tanpa dosa.

sumber: Jassonkingfans

p/s: sembelihlah ayam banyak mana pun, lemparlah roti banyak mana pun kat ikan… kalau dah nama pengikut dajjal tu memang JAHANNAM lah tempat hampa! >:(

The post Cara Yahoodi Buang Dosa Dan Jadi “YAHOODI SUCI” appeared first on Kaki Viral.



✍ Sumber Pautan : ☕ Kaki Viral

Kredit kepada pemilik laman asal dan sekira berminat untuk meneruskan bacaan sila klik link atau copy paste ke web server : https://ift.tt/2Er9Iby

(✿◠‿◠)✌ Mukah Pages : Pautan Viral Media Sensasi Tanpa Henti. Memuat-naik beraneka jenis artikel menarik setiap detik tanpa henti dari pelbagai sumber. Selamat membaca dan jangan lupa untuk 👍 Like & 💕 Share di media sosial anda!


No comments

Comments are welcome and encouraged on this site. Comments deemed to be spam or solely promotional will be deleted. Including link to relevant content is permitted, but comments should be relevant to the post topic.

Comments including profanity and containing language that could deemed offensive will also deleted. Please respectful toward other contributors. Thank you.