Hi! Welcome Back and Stay Tune! Dyson Membuka Malaysia Development Center Secara Rasmi Di Senai, Johor - Mukah Pages : Media Marketing Make Easy With 24/7 Auto-Post System. Find Out How It Was Done!

Header Ads

Dyson Membuka Malaysia Development Center Secara Rasmi Di Senai, Johor

Dyson ialah sebuah jenama perkakasan rumah premium dari UK yang cukup popular sekali, seperti pembersih vakum, pengering rambut dan sebagainya, dan kebiasaannya, produk-produk mereka perlu diimport dari negara-negara luar sebelum ia boleh dibeli di sini.

Semalam, pihak Dyson telah membuka pusat penyelidikan Malaysian Development Center (MDC) mereka di Senai, Johor dimana mereka mempunyai 22 makmal penyelidikan, pusat pembinaan prototaip dan kawasan-kawasan khusus dimana mereka boleh merekacipta projek-projek baru di masa lapang mereka.

Dyson berkata mereka kini mempunyai 1200 orang pekerja di pusat MDC ini, dimana 800 daripada mereka adalah jurutera dan juruteknik yang bertauliah. Syarikat tersebut juga bekerja rapat dengan pengilang kontrak yang mempunyai bilangan pekerja seramai 30,000 orang.

Pusat MDC ini, yang pada mulanya bersaiz 350 meter persegi sahaja, telah diperbesarkan untuk menjadi sebuah kampus gergasi yang bersaiz 35000 meter persegi, dan kini ialah salah sebuah pusat penyelidikan teknologi paling penting bagi Dyson, yang telah membelanjakan sebanyak RM3 bilion sepanjang 18 tahun mereka beroperasi di Malaysia.

Diantara teknologi-teknologi yang diselidik di pusat MDC ini termasuklah teknologi penjagaan lantai yang termasuk peranti vakum, dan juga teknologi persekitaran yang digunakan di dalam peranti pembersih udara mereka.

Selain dari itu, pusat penyelidikan MDC ini juga digunakan untuk menguji ketahanan produk-produk Dyson, disamping untuk menyelidik teknologi-teknologi yang akan digunakan pada produk-produk mereka di masa hadapan.

Salah satu daripada tarikan menarik di pusat penyelidikan ini ialah ia mempunyai sebuah kafeteria yang hadir dengan sebuah enjin Rolls Royce Pegasus untuk menyerikan suasana di kampus Dyson Malaysian Development Center ini.

Dalam pada itu, Dyson Malaysia turut mengatakan bahawa mereka kini sedang dalam proses untuk menambah seramai 200 lagi jurutera tempatan untuk bahagian penyelidikan dan pembangunan teknologi mereka pada tahun 2019 kelak.



✍ Sumber Pautan : ☕ Amanz

Kredit kepada pemilik laman asal dan sekira berminat untuk meneruskan bacaan sila klik link atau copy paste ke web server : https://ift.tt/2RDwVds

(✿◠‿◠)✌ Mukah Pages : Pautan Viral Media Sensasi Tanpa Henti. Memuat-naik beraneka jenis artikel menarik setiap detik tanpa henti dari pelbagai sumber. Selamat membaca dan jangan lupa untuk 👍 Like & 💕 Share di media sosial anda!


No comments

Comments are welcome and encouraged on this site. Comments deemed to be spam or solely promotional will be deleted. Including link to relevant content is permitted, but comments should be relevant to the post topic.

Comments including profanity and containing language that could deemed offensive will also deleted. Please respectful toward other contributors. Thank you.