Hi! Welcome Back and Stay Tune! Berusia 80 Tahun, Nenek Ini Adalah ‘Bodybuilder’ Tertua Di Dunia - Mukah Pages : Media Marketing Make Easy With 24/7 Auto-Post System. Find Out How It Was Done!

Header Ads

Berusia 80 Tahun, Nenek Ini Adalah ‘Bodybuilder’ Tertua Di Dunia

Walaupun sudah menginjak usia 80 tahun dan bergelar nenek, kekuatan dan stamina Ernestine Shepherd sukar ditandingi oleh wanita muda. Dia telah diiktiraf oleh Guinness Book of Records sebagai ahli bina badan wanita kompetitif paling tua di dunia.

“Usia hanyalah angka semata-mata,” kata Ernestine yang mempunyai perut langsing dan berotot.

ernestine-shepherd1

ernestine-shepherd4

ernestine-shepherd5

Suaminya yang berusia 60 tahun, Collin Shepherd berkata, sejak 18 tahun lalu, isterinya telah menyertai 18 acara marathon dan memenangi dua pertandingan bina badan. Pasangan tersebut menetap di Baltimore, Amerika Syarikat (AS) bersama anak lelaki dan seorang cucu yang berusia 14 tahun.

ernestine-shepherd3

ernestine-shepherd2

Mengenai rutin hariannya, Ernestine bangun seawal pukul 3 pagi untuk bermeditasi sebelum berjoging sejauh 16 kilometer di sebuah taman.

Dia cuma makan nasi perang, dada ayam dan sayuran bersama segelas putih telur tiga kali sehari untuk kekal bertenaga dan langsing.



Sumber : Oh My Media TV http://ift.tt/2fi9ynM

No comments

Comments are welcome and encouraged on this site. Comments deemed to be spam or solely promotional will be deleted. Including link to relevant content is permitted, but comments should be relevant to the post topic.

Comments including profanity and containing language that could deemed offensive will also deleted. Please respectful toward other contributors. Thank you.