Hi! Welcome Back and Stay Tune! Kurang Ajar! Budak Sekolah ‘Buli’ Penjual Aiskrim Warga Pakistan - Mukah Pages : Media Marketing Make Easy With 24/7 Auto-Post System. Find Out How It Was Done!

Header Ads

Kurang Ajar! Budak Sekolah ‘Buli’ Penjual Aiskrim Warga Pakistan




Kejadian berlaku petang Isnin, 26 September 2016. Ternampak sekumpulan remaja berpakaian lengkap uniform sekolah menengah melepak di kawasan perumahan Taman Kota Masai, Pasir Gudang.

Kawasan perumahan yang memang tidak selamat untuk diduduki. Saya sendiri salah seorang mangsa kes curi minyak petrol kereta. Sampai kering tangki si pencuri kerjakan. Memang kejam sungguh!

Bila ditanya buat apa di sini, jawapan mereka 'melepak'. Ditegur sebab mereka buat bising waktu penduduk sedang berehat dan suara mereka menganggu ketenteraman awam. Bila ditanya tingkatan berapa, mereka jawab tingkatan 3. Mereka beri alasan yang mereka baru habis kelas tambahan yang bermula jam 2.30 petang.

Hairan sungguh, macam ponteng kelas tambahan pun ya. Ditanya sekolah mana, salah seorang daripada mereka menunjuk ke arah SMK Kota Masai (2) yang terletak tidak jauh dari lokasi mereka melepak.

Ketika sedang melepak, mereka tahan seorang penjual aiskrim bermotosikal dengan lagak samseng. Siap ada dua tiga orang main pulas handle motosikal dan salah seorang remaja bertindak mematikan enjin. Lalu saya tergerak hati untuk merakam perbuatan mereka kerana firasat mengatakan akan ada sesuatu yang tidak diingini akan berlaku.



Sah! Dalam video itu kalau anda lihat, ada seorang remaja berbaju merah berlari selepas mengambil aiskrim tanpa membayarnya. Saya syak aiskrim Cornetto (berdasarkan perbualan di antara pencuri dengan penjual warga Pakistan). Part dia patah balik selepas dikejar sempat dirakam tetapi ketika awal dia melarikan diri terlambat pula untuk dirakam.

Seorang lagi pelajar mencuri satu plastik kon aiskrim tanpa disedari penjual. Dia kemudiannya membahagikan kon aiskrim kepada rakan-rakannya. Dan dia jugalah yang bermain-main dengan loceng motosikal penjual aiskrim berkenaan.



Sambil melepak, mereka merokok. Agak-agak si penjual tadi sudah pun pergi jauh, barulah mereka tinggalkan tempat lepak tanpa mengutip sampah aiskrim dan puntung rokok. Akibatnya, saya juga yang kena sapu dan bersihkan kawasan itu setiap petang.

Share kalau rasa perlu, manalah tahu kes-kes kecurian minyak petrol boleh diselesaikan dengan tertangkapnya sekumpulan remaja ini. - Amin Ali


http://ift.tt/2pJS4We



✍ Sumber Pautan : ☕ Siakap Keli News

Kredit kepada pemilik laman asal dan sekira berminat untuk meneruskan bacaan sila klik link atau copy paste ke web server : http://ift.tt/2pCzv7Z

(✿◠‿◠)✌ Mukah Pages : Pautan Viral Media Sensasi Tanpa Henti. Memuat-naik beraneka jenis artikel menarik setiap detik tanpa henti dari pelbagai sumber. Selamat membaca dan jangan lupa untuk 👍 Like & 💕 Share di media sosial anda!

No comments

Comments are welcome and encouraged on this site. Comments deemed to be spam or solely promotional will be deleted. Including link to relevant content is permitted, but comments should be relevant to the post topic.

Comments including profanity and containing language that could deemed offensive will also deleted. Please respectful toward other contributors. Thank you.