Hi! Welcome Back and Stay Tune! Lihat Wajah Anda Di Hadapan Cermin Sekarang, Kenali Tanda-tanda Gejala Stroke Sebelum Terlambat! - Mukah Pages : Media Marketing Make Easy With 24/7 Auto-Post System. Find Out How It Was Done!

Header Ads

Lihat Wajah Anda Di Hadapan Cermin Sekarang, Kenali Tanda-tanda Gejala Stroke Sebelum Terlambat!

Strok adalah salah satu penyakit yang boleh membawa maut. Sebahagian besar pesakit serangan strok tidak mengetahui gejala-gejala strok pada diri mereka dan membiarkan masalah ini menjadi lebih parah dan membahayakan nyawa.

Satu kajian menunjukkan kebanyakan orang dewasa yang berumur kurang dari 45 tahun tidak mempunyai cukup pengetahuan tentang strok ini, hanya 33% dari pesakit yang segera memeriksakan diri kepada doktor setelah mengetahui gejala-gejala strok seperti rasa kebas, badan yang lesu, dan gangguan-gangguan lain. Selebihnya mereka hanya membiarkan perkara ini begitu saja dan berisiko mengalami serangan strok yang membawa kematian.

Pakar kesihatan juga menasihati untuk mengenali beberapa strok gejala dengan cara berikut ini.

1. Melihat wajah, jika wajah tidak symmetrical ketika senyum atau salah satu sisi wajah terlihat turun. Ini boleh menjadi tanda gejala strok, segera berjumpa dengan doktor untuk mendapatkan rawatan secepatnya.

2. Kedua lengan tidak boleh dinaikkan ke atas dengan normal, jika rasa ada yang aneh dengan lengan ketika diangkat ke atas, jangan biarkan. Berkemungkinan anda terkena gejala strok, segera kunjungi doktor sebelum terlambat.

3. Gangguan ketika bercakap, kerana saraf tidak berfungsi baik. Jika anda mengalaminya, segera kunjungi doktor dapatkan rawatan segera sebelum semuanya terlambat.

Jika perkara-perkara di atas berlaku terhadap anda, segera dapatkan rawatan yang sewajarnya. Perhatikan dan hadamkan gejala-gejala di atas sebaik mungkin, kerana dengan mengetahui tanda-tanda ini, gejala strok dapat diatasi.

Sumber: Doktersehat.com

The post Lihat Wajah Anda Di Hadapan Cermin Sekarang, Kenali Tanda-tanda Gejala Stroke Sebelum Terlambat! appeared first on Aliff Channel.



✍ Sumber Pautan : ☕ Tahukah Anda Rakyat Malaysia?

Kredit kepada pemilik laman asal dan sekira berminat untuk meneruskan bacaan sila klik link atau copy paste ke web server : http://ift.tt/2GMfORw

(✿◠‿◠)✌ Mukah Pages : Pautan Viral Media Sensasi Tanpa Henti. Memuat-naik beraneka jenis artikel menarik setiap detik tanpa henti dari pelbagai sumber. Selamat membaca dan jangan lupa untuk 👍 Like & 💕 Share di media sosial anda!


No comments

Comments are welcome and encouraged on this site. Comments deemed to be spam or solely promotional will be deleted. Including link to relevant content is permitted, but comments should be relevant to the post topic.

Comments including profanity and containing language that could deemed offensive will also deleted. Please respectful toward other contributors. Thank you.