Hi! Welcome Back and Stay Tune! “Anak Main Game Sampai Tak Tidur Malam, Mak Bapak Tak Sampai Hati Nak Kejutkan Anak Bangun Pagi.” Padah 53 Hari Tak Hadir Ke Sekolah, Polis Jemput Murid Depan Rumah.. - Mukah Pages : Media Marketing Make Easy With 24/7 Auto-Post System. Find Out How It Was Done!

Header Ads

“Anak Main Game Sampai Tak Tidur Malam, Mak Bapak Tak Sampai Hati Nak Kejutkan Anak Bangun Pagi.” Padah 53 Hari Tak Hadir Ke Sekolah, Polis Jemput Murid Depan Rumah..



Tular di media sosial gambar-gambar seorang murid sekolah didakwa sudah lama tidak hadir ke sekolah selama 53 hari sehingga pihak sekolah terpaksa meminta campur tangan dari anggota polis.

Muhammad Nur Ismail yang memuat naik gambar itu di Facebooknya mendakwa, pihak sekolah mengambil tindakan dengan meminta pihak polis datang menjemput murid berkenaan setelah pelbagai usaha untuk memintanya datang ke sekolah tidak berjaya. 


"Murid tahun 6 dah 53 hari tak hadir ke sekolah setelah pelbagai usaha mengikut SOP yang diambil oleh pihak sekolah tidak berkesan. 

"Murid ini tak boleh bangun pagi kerana bermain game pada waktu malam. Ibu bapanya pula tidak sampai hati nak mengejutkan anak mereka untuk bangun pagi. 


"Semoga murid ini berubah dan berjaya dalam kehidupan. Biar anak menangis hari ini, jangan kita menangis di kemudian hari," katanya. 

Gambar-gambar yang dimuat naik Muhammad itu mendapat 18,115 perkongsian dan lebih 8,7000 komen netizen yang rata-rata bersetuju dengan tindakan tegas seperti itu. 





Sementara itu dalam laporan media tempatan, pihak Sekolah Kebangsaan (SK) Lembah Keramat menafikan murid berkenaan adalah pelajarnya. Sebaliknya kisah murid terbabit diambil dari media sosial sebagai pengajaran kepada semua pihak.


"Diharapkan semua pihak menghentikan viral foto berkenaan bagi mengelakkan kekeliruan," katanya. 

Ketua Polis Daerah Ampang Jaya Asisten Komisioner Hamzah Alias berkata, pihaknya tidak menerima sebarang laporan mengenai kejadian itu, sekali gus menafikan anggotanya terbabit dalam isu viral itu.



✍ Sumber Pautan : ☕ PenmerahPress

Kredit kepada pemilik laman asal dan sekira berminat untuk meneruskan bacaan sila klik link atau copy paste ke web server : https://ift.tt/2LD2EIN

(✿◠‿◠)✌ Mukah Pages : Pautan Viral Media Sensasi Tanpa Henti. Memuat-naik beraneka jenis artikel menarik setiap detik tanpa henti dari pelbagai sumber. Selamat membaca dan jangan lupa untuk 👍 Like & 💕 Share di media sosial anda!


No comments

Comments are welcome and encouraged on this site. Comments deemed to be spam or solely promotional will be deleted. Including link to relevant content is permitted, but comments should be relevant to the post topic.

Comments including profanity and containing language that could deemed offensive will also deleted. Please respectful toward other contributors. Thank you.