Hi! Welcome Back and Stay Tune! Pengguna Melaporkan Masalah Pengecasan Pada iPhone XS Dan iPhone XS Max - Mukah Pages : Media Marketing Make Easy With 24/7 Auto-Post System. Find Out How It Was Done!

Header Ads

Pengguna Melaporkan Masalah Pengecasan Pada iPhone XS Dan iPhone XS Max

iPhone XS dan iPhone XS Max adalah siri iPhone X terbaru dari Apple yang sudah mula dijual. Ia dijana dengan cip pemprosessan A12 Bionic, iaitu cip binaan 7nm. Baru sahaja dua minggu dilancarkan dan kini banyak isu telah dilaporkan. Antara isu yang paling serius adalah masalah pengecasan.

Masalah pengecasan yang dialami adalah, apabila iPhone XS atau iPhone XS Max dikunci dan kabel lightning disambungkan – ia tidak akan dicas kecuali jika skrin dihidupkan melalui ‘double-tap‘ atau ‘lift-to-wake‘. Kemudian, terdapat juga masalah iPhone XS Max terus tidak responsif atau tidak berfungsi (freeze).

Masalah ini hanya boleh diselesaikan jika kabel lightning dicabut dan dipasang, atau hidupkan terlebih dahulu peranti atau juga cabut kabel – terbalikkan dan sambung semula. Ada juga melaporkan, langkah-langkah tersebut masih tidak dapat diselesaikan. Ramai pengguna melaporkan isu ini dan Apple masih tiada maklum balas rasmi yang boleh diselesaikan. Isu ini digelar sebagai #chargegate.

Tidak pasti jika masalah ini adalah dari segi perisian atau iPhone XS dan XS Max itu sendiri yang bermasalah. Saya cuba pada iPhone XS saya dan tidak mengalami isu ini. Kenapa produk Apple yang premium dan berharga mahal ini mengalami isu yang serius dan kenapa Apple tidak memberi sebarang kenyataan rasmi?

Disebabkab tiada kenyataan rasmi dari Apple, pengguna memohon pada YouTuber terkenal, Unbox Therapy untuk sampaikan masalah ini. Harapnya kelak Apple akan sedar akan isu ini dan beri penyelesaian.



✍ Sumber Pautan : ☕ Amanz

Kredit kepada pemilik laman asal dan sekira berminat untuk meneruskan bacaan sila klik link atau copy paste ke web server : https://ift.tt/2IoBGni

(✿◠‿◠)✌ Mukah Pages : Pautan Viral Media Sensasi Tanpa Henti. Memuat-naik beraneka jenis artikel menarik setiap detik tanpa henti dari pelbagai sumber. Selamat membaca dan jangan lupa untuk 👍 Like & 💕 Share di media sosial anda!


No comments

Comments are welcome and encouraged on this site. Comments deemed to be spam or solely promotional will be deleted. Including link to relevant content is permitted, but comments should be relevant to the post topic.

Comments including profanity and containing language that could deemed offensive will also deleted. Please respectful toward other contributors. Thank you.