Hi! Welcome Back and Stay Tune! Arm-A-Dine Adalah Robot Yang Tolong Menyuap Makanan - Mukah Pages : Media Marketing Make Easy With 24/7 Auto-Post System. Find Out How It Was Done!

Header Ads

Arm-A-Dine Adalah Robot Yang Tolong Menyuap Makanan

Pernah atau tidak anda alami satu keadaan di mana banyak hidangan enak di hadapan anda, tetapi sudah tidak larat untuk makan kerana terlalu kenyang? Pasti ramai pernah. Kini, perkara ini boleh diatasi dengan sebuah robot yang tolong menyuap makanan apabila si pengguna tidak larat untuk suap dengan sendiri.

Arm-A-Dine adalah robot tersebut. Akan tetapi, robot ini bukannya dibina untuk menyuap makanan untuk anda makan sehingga ‘lebam’. Ia adalah satu experimen sosial ketika makan. Eksperimen ini diadakan oleh Exertion Games dari RMIT University Australia dan Indian Institute of Information Technology Design untuk mengkaji bagaimana teknologi dalam arena makanan fokus terhadap penyediaan makanan.

Menurut para pengkaji, makan bukan satu wabak kesepian apabila seseorang itu makan sambil peranti pintar berada di tangan – tetapi makan adalah satu acara sosial. Jadi Arm-A-Dine ini akan memgambil makanan dan akan memilih siapa yang akan disuap. Aplikasi imbasan wajah akan dipasang pada pengguna untuk mengimbas ekspresi wajah ketika memakan makanan. Robot ini akan suap makanan jika si pemakai robot ini senyum, sedih dan jika raut wajah yang biasa-biasa – robot itu tidak akan bergerak.

Disebabkan robot ini adalah satu ujian sahaja dan bukan untuk tujuan kegunaan awam, ia mempunyai banyak masalah. Contoh, Arm-A-Dine hanya boleh mengambil beberapa makanan atau kadang-kala ia akan berhenti dengan sendirinya dan tidak bergerak.

Tetapi, anda semua perlu beringat yang kita perlu berhenti makan sebelum kenyang. Jika sudah kenyang, bukannya menggunakan robot untuk bantu suap makanan. Beringatlah juga, makan ini adalah satu acara sosial bukannya menghadap peranti pintar dan tidak berbual.



✍ Sumber Pautan : ☕ Amanz

Kredit kepada pemilik laman asal dan sekira berminat untuk meneruskan bacaan sila klik link atau copy paste ke web server : https://ift.tt/2DEGl44

(✿◠‿◠)✌ Mukah Pages : Pautan Viral Media Sensasi Tanpa Henti. Memuat-naik beraneka jenis artikel menarik setiap detik tanpa henti dari pelbagai sumber. Selamat membaca dan jangan lupa untuk 👍 Like & 💕 Share di media sosial anda!


No comments

Comments are welcome and encouraged on this site. Comments deemed to be spam or solely promotional will be deleted. Including link to relevant content is permitted, but comments should be relevant to the post topic.

Comments including profanity and containing language that could deemed offensive will also deleted. Please respectful toward other contributors. Thank you.