Hi! Welcome Back and Stay Tune! Bantu isteri bunuh diri, lelaki dihukum 10 tahun penjara - Mukah Pages : Media Marketing Make Easy With 24/7 Auto-Post System. Find Out How It Was Done!

Header Ads

Bantu isteri bunuh diri, lelaki dihukum 10 tahun penjara

 02 November 2018 
https: img-z.okeinfo.net content 2018 11 02 18 1972513 sarankan-dan-bantu-istri-bunuh-diri-pria-australia-divonis-10-tahun-penjara-k7CYkSIc9t.jpg  
Gambar hiasan
QUEENSLAND - Seorang lelaki Australia yang menyarankan isterinya untuk melakukan bunuh diri dijatuhkan hukuman 10 tahun penjara oleh mahkamah. Hukuman tersebut merupakan keputusan penting mahkamah terkait kes bunuh diri. 

BBC mewartakan, Graham Morant dinyatakan bersalah telah menyarankan dan membantu isterinya Jennifer Morant melakukan bunuh diri pada 2014. Pastor berusia 69 tahun itu diyakini sebagai orang pertama di dunia yang dinyatakan bersalah kerana menyarankan bunuh diri.

Hakim Peter Davis memutuskan bahwa Morant terdorong oleh pembayaran wang insurans  nyawa isterinya yang mencapai 1.4 juta dolar Australia . Dia adalah pewaris tunggal dari insurans  tersebut. 

Isteri Morant yang menderita sakit punggung yang kronik, depresi dan kegelisahan ditemui meninggal di dalam keretanya dengan generator minyak  dan tulisan “tolong jangan menyedarkan saya "di sisinya. Juri di informasikan bahwa Morant menghantar isterinya ke toko perangkat keras untuk membeli generator sebelum beberapa saat sebelum insiden itu terjadi.

Berdasarkan keterangan jaksa, Morant mengatakan kepada isterinya bahwa dia akan menggunakan wang pembayaran insurans  untuk membangun sebuah komuniti keagamaan di pendalaman Gold Coast. 

"Anda mengambil keuntungan dari kerentanannya sebagai wanita yang sakit dan depresi," kata Hakim Davis dari Mahkamah Agung Queensland sebagaimana dilaporkan ABC, Jumaat (2/11/2018). 

Morant menerima hukuman penjara 10 tahun maksimum atas tuduhan konseling bunuh diri dan hukuman enam tahun kerana membantu bunuh diri. Kedua hukuman itu akan dijalankan secara bersamaan. Dia baru akan memenuhi syarat untuk mengajukan pembebasan bersyarat pada 23 Oktober 2023.
Okezone


✍ Sumber Pautan : ☕ indah.com

Kredit kepada pemilik laman asal dan sekira berminat untuk meneruskan bacaan sila klik link atau copy paste ke web server : https://ift.tt/2SFZ18z

(✿◠‿◠)✌ Mukah Pages : Pautan Viral Media Sensasi Tanpa Henti. Memuat-naik beraneka jenis artikel menarik setiap detik tanpa henti dari pelbagai sumber. Selamat membaca dan jangan lupa untuk 👍 Like & 💕 Share di media sosial anda!


No comments

Comments are welcome and encouraged on this site. Comments deemed to be spam or solely promotional will be deleted. Including link to relevant content is permitted, but comments should be relevant to the post topic.

Comments including profanity and containing language that could deemed offensive will also deleted. Please respectful toward other contributors. Thank you.