Hi! Welcome Back and Stay Tune! Pantau aktiviti ‘mak nyah’ agar tidak menjadi barah masyarakat - Mukah Pages : Media Marketing Make Easy With 24/7 Auto-Post System. Find Out How It Was Done!

Header Ads

Pantau aktiviti ‘mak nyah’ agar tidak menjadi barah masyarakat

mak-nyah

PETALING JAYA: Majlis Agama Islam negeri-negeri diminta memantau aktiviti `mak nyah’ ataupun `pondan’ di negeri masing-masing agar tidak terus berkembang ke seluruh negara.

Menteri di Jabatan Perdana Menteri, Datuk Seri Jamil Khir Baharom berkata pemantauan itu penting untuk mengembalikan mereka ke jalan yang sebenar.

“Golongan ini boleh menimbulkan persepsi tidak baik kepada Islam dan dibimbangi boleh menjadi ikutan generasi muda pada hari ini,” katanya selepas merasmikan Program Memperkasakan Pahlawanku di Dewan Serbaguna Guar Chempedak.

Malah, beliau turut merujuk kes jutawan kosmetik, Safiey Ilias yang sanggup membuang implan payudaranya dan kembali menjadi lelaki normal selepas sedar kesilapan lalu sebagai pondan sebagai satu tindakan terpuji.

“Kita mengucapkan tahniah juga baru-baru ni seorang yang bergelar ‘mak nyah’, dia setelah mendapat kesedaran, hidayah kembali untuk hidup sebagai lelaki normal,” kata Jamil.

Tambahnya, walaupun pihak penguatkuasa agama melakukan operasi dan pemeriksaan, Jamil khuatir kealpaan memberi perhatian kepada golongan ini akan menyebabkan ia menjadi barah dalam sesebuah masyarakat.

“Saya menyeru kepada pihak berkuasa agama untuk sentiasa memantau pergerakan ini dan sentiasa megambil tindakan tindakan perlu. Paling penting juga adalah proses, bukan peringkat penangkapan semata mata, tapi proses untuk mengembalikan mereka ini ke jalan sebenar,” katanya.

Allah katanya tidak akan menganiaya hamba-hambanya dan akan memberi petunjuk dan hidayah kepada mereka yang dikehendaki asalkan terus berdoa untuk mendapat keampunan Allah.



Mukah Pages bring you trending news media with Free Malaysia Today http://ift.tt/1r8P0Cq

No comments

Comments are welcome and encouraged on this site. Comments deemed to be spam or solely promotional will be deleted. Including link to relevant content is permitted, but comments should be relevant to the post topic.

Comments including profanity and containing language that could deemed offensive will also deleted. Please respectful toward other contributors. Thank you.