Hi! Welcome Back and Stay Tune! Anda Kelak Mungkin Boleh Tujukan Mesej Kepada Seseorang Dengan Mudah Melalui WhatsApp Group - Mukah Pages : Media Marketing Make Easy With 24/7 Auto-Post System. Find Out How It Was Done!

Header Ads

Anda Kelak Mungkin Boleh Tujukan Mesej Kepada Seseorang Dengan Mudah Melalui WhatsApp Group

Sedikit demi sedikit fungsi baru mula hadir pada WhatsApp baru-baru ini. Tidak lama sebelum ini, WhatsApp telah memperkenalkan sokongan untuk memetik mesej daripada seseorang dan membalasnya pada WhatsApp Group. Kini, melalui versi pembangunan untuk iOS, pihak WhatsApp turut dilihat menguji fungsi @mention.

Melaluinya, pengguna boleh tujukan mesej kepada seseorang pengguna dengan menggunakan simbol “@” dan seterusnya menaip nama mereka.

WhatsApp Mention

Buat masa ini, ia tidak diketahui lagi bagaimanakah ia akan beroperasi memandangkan WhatsApp tidak mempunyai penggunaan nama pengguna seperti Twitter dan Instagram.

Dengan menggunakan fungsi ini, ia sekaligus memudahkan lagi pengguna tujukan mesej kepada seseorang didalam WhatsApp Group – dan pada masa yang sama penerima tidak terlepas pandang mesej untuk mereka pada WhatsApp Group.

Ia tidak lagi diketahui bilakah WhatsApp akan memperkenalkan fungsi ini secara rasminya.






Mukah Pages berkongsi Informasi Teknoloji Terkini dari Amanz http://ift.tt/28XBmMd

No comments

Comments are welcome and encouraged on this site. Comments deemed to be spam or solely promotional will be deleted. Including link to relevant content is permitted, but comments should be relevant to the post topic.

Comments including profanity and containing language that could deemed offensive will also deleted. Please respectful toward other contributors. Thank you.