Hi! Welcome Back and Stay Tune! Sony Mungkin Akan Memperkenalkan Sokongan Dualshock 4 Untuk PC - Mukah Pages : Media Marketing Make Easy With 24/7 Auto-Post System. Find Out How It Was Done!

Header Ads

Sony Mungkin Akan Memperkenalkan Sokongan Dualshock 4 Untuk PC

Terdapat pelbagai alat kawalan permainan, tetapi antara yang popular adalah DualShock daripada Sony, ataupun alat kawalan permainan Xbox daripada Microsoft. Alat kawalan Xbox sedia menyokong platform PC sejak sekian lama, dan kini Sony dijangka akan melakukan perkara sama.

PlayStation 4

Untuk menggunakan DualShock pada PC sebelum ini, pengguna perlu memuat-turun perisian khusus daripada pihak ketiga, tetapi Sony dilihat akan mengubahnya dan menawarkan sokongan rasmi tidak lama lagi.

Daripada penemuan laman DualShockers, mereka telah menemui sebuah adapter khusus daripada Sony untuk digunakan bersama DualShock 4. Ia adalah sebuah peranti berasaskan USB dan turut menyokong Bluetooth ke peranti DualShock 4.

Menggunakannya, ia mungkin akan membolehkan pengguna mengawal permainan pada PC menggunakan alat kawalan DualShock. Ia tidak diketahui sama ada Sony akan menawarkan sokongan memainkan permainan untuk semua permainan PC ataupun terhad kepada permainan yang disokong melalui PS4 Remote Play sahaja.

Info penuh mengenai peranti baru ini masih kekal misteri, dan dijangka akan terjawab sekitar Januari 2017 kelak.






Mukah Pages berkongsi Informasi Teknoloji Terkini dari Amanz http://ift.tt/29kc094

No comments

Comments are welcome and encouraged on this site. Comments deemed to be spam or solely promotional will be deleted. Including link to relevant content is permitted, but comments should be relevant to the post topic.

Comments including profanity and containing language that could deemed offensive will also deleted. Please respectful toward other contributors. Thank you.