Hi! Welcome Back and Stay Tune! Amazon Mempatenkan Belon Udara Induk Untuk Dron Penghantar Barang - Mukah Pages : Media Marketing Make Easy With 24/7 Auto-Post System. Find Out How It Was Done!

Header Ads

Amazon Mempatenkan Belon Udara Induk Untuk Dron Penghantar Barang

Perkhidmatan penghantaran barang menggunakan dron sudah diuji oleh beberapa syarikat kurier sepanjang tahun 2016. Amazon antara yang paling aktif membangunkan sistem dron mereka yang mampu terbang secara menegak dan mendatar. Kekurangan dron sedia ada masih lagi had jarak penerbangan. Oleh itu mereka mempatenkan belon udara yang menjadi kapal induk untuk armada dron penghantaran mereka.

Menurut paten ini kapal udara ini akan terbang pada ketinggian 45000 kaki dan berfungsi sebagai gudang di udara. Ia boleh diletakkan di atas stadium ketika perlawanan bola sedang berlangsung. Penonton boleh memesan barangan berkaitan dengan acara sukan dan produk disimpan di dalam kapal induk. Dron kemudian menghantar produk yang dipesan terus kepada penonton. Kapal udara bersaiz lebih kecil pula digunakan untuk mengisi semula barangan di dalam kapal induk. Idea yang menarik dan menyelesaikan masalah jarak penerbangan dron yang pendek.

 






Mukah Pages berkongsi Informasi Teknoloji Terkini dari Amanz http://ift.tt/2iOXs9O

No comments

Comments are welcome and encouraged on this site. Comments deemed to be spam or solely promotional will be deleted. Including link to relevant content is permitted, but comments should be relevant to the post topic.

Comments including profanity and containing language that could deemed offensive will also deleted. Please respectful toward other contributors. Thank you.