Hi! Welcome Back and Stay Tune! Satu Negeri Satu Mara Digital Menjelang Penghujung 2017 - Mukah Pages : Media Marketing Make Easy With 24/7 Auto-Post System. Find Out How It Was Done!

Header Ads

Satu Negeri Satu Mara Digital Menjelang Penghujung 2017

Mara Digital merupakan salah satu projek yang disokong oleh Kementerian Kemajuan Luar Bandar dan Wilayah, dalam usaha mengalakkan lagi peniaga barangan IT tempatan, selain memudahkan pengguna mendapatkan barangan IT daripada lokasi yang berdekatan dengan mereka.

Sejak daripada Disember 2015 yang lepas, beberapa pusat Mara Digital telah dibuka di beberapa bandar utama. Kini, berkongsi lanjut mengenainya, kerajaan menyasarkan untuk mempunyai sekurang-kurangnya satu Mara Digital di setiap negeri menjelang akhir tahun 2017 kelak.

Buat masa ini, untuk 2017, lima lokasi telah dikenal-pasti untuk dibuka dengan Mara Digital, iaitu di Melaka, Terengganu, Johor, Pahang dan juga Kelantan.

Dalam tempoh sekitar setahun sejak ia dibuka, Mara Digital dikatakan telah mencatatkan jualan berjumlah RM18.4 juta, dan untuk tahun 2017 kelak, angka tersebut dijangka mencapai RM20 juta.






Mukah Pages berkongsi Informasi Teknoloji Terkini dari Amanz http://ift.tt/2igOZss

No comments

Comments are welcome and encouraged on this site. Comments deemed to be spam or solely promotional will be deleted. Including link to relevant content is permitted, but comments should be relevant to the post topic.

Comments including profanity and containing language that could deemed offensive will also deleted. Please respectful toward other contributors. Thank you.