Hi! Welcome Back and Stay Tune! Robot Membasmi Nyamuk Dengan Senjata Laser Kini Realiti - Mukah Pages : Media Marketing Make Easy With 24/7 Auto-Post System. Find Out How It Was Done!

Header Ads

Robot Membasmi Nyamuk Dengan Senjata Laser Kini Realiti

Nyamuk boleh membuatkan anda tergaru-garu selepas digigit dan di dalam kes lebih kronik kematian kerana deman denggi berdarah. Sejak ratusan tahun manusia menggunakan pelbagai alatan untuk menentang makhluk Allah yang menghisap darah. Di Malaysia penggunaan ubat nyamuk ialah yang paling kerap digunakan. Di China mereka ingin membasmi nyamuk dengan menggunakan robot bersenjata laser.

Robot membasmi nyamuk keluaran Leishen Intelligent System yang berpangkalan di Shenzen ini membunuh nyamuk dengan tembakan laser. Sistem rudal laser dengan LIDAR diletakkan di atas robot berunut seperti sebuah kereta kebal. Terminator nyamuk ini dibangunkan untuk membasmi nyamuk di rumah, kebun dan taman awam. Terdapat juga versi yang dipasang pada dinding rumah. Tarikh dan harga jualan masih belum diumumkan setakat ini.






Mukah Pages berkongsi Informasi Teknoloji Terkini dari Amanz http://ift.tt/2iOAsoC

No comments

Comments are welcome and encouraged on this site. Comments deemed to be spam or solely promotional will be deleted. Including link to relevant content is permitted, but comments should be relevant to the post topic.

Comments including profanity and containing language that could deemed offensive will also deleted. Please respectful toward other contributors. Thank you.