Hi! Welcome Back and Stay Tune! 10 Kebetulan Yang Mengejutkan Di Dalam Sejarah - Mukah Pages : Media Marketing Make Easy With 24/7 Auto-Post System. Find Out How It Was Done!

Header Ads

10 Kebetulan Yang Mengejutkan Di Dalam Sejarah

Kehidupan ini adakalanya penuh dengan kejutan dan misteri yang tidak bisa terungkai oleh pengetahuan sains atau sebarang teori konspirasi.

Berikut kami senaraikan beberapa kebetulan yang mengejutkan yang pernah terjadi di dalam sejarah.

Enzo Ferrari yang menjadi pengasas Ferrari telah mati pada tahun 1988. Lebih kurang sebulan kemudian, Mesut Ozil yang merupakan seorang bintang sukan bola sepak telah dilahirkan di dunia.

Berdasarkan kepada dua gambar di atas. Ternyata kedua-dua lelaki ini kelihatan serupa dan seakan-akan kembar seiras.

Bintang Hollywood, Jennifer Lawrence yang kelihatan seiras dengan seorang pelakon Mesir yang lahir berpuluh tahun lebih awal daripadanya.

Pada tahun 1898, 14 tahun sebelum tenggelamnya Titanic, seorang penulis novel fantasi, Morgan Robertson telah menulis sebuah novel yang berjudul Futility yang mengisahkan tentang tenggelamnya sebuah kapal di tengah-tengah laut Atlantik.

Apa yang menjadi lebih menghairankan adalah apabila kapal di dalam novel miliknya itu diberikan nama sebagai The Titan.

Siapa yang sangka, komposer terkenal George Handel rupa-rupanya berjiran dengan pemain gitar, Jimi Hendrix.

Handel semasa hayatnya tinggal di No. 25 Jalan Brook, manakala Jimi pula tinggal di No. 23 Jalan Brook.

Tetapi sayangnya, mereka tidak dapat berkenalan semasa hayat mereka kerena terpisah oleh masa untuk dua kurun lamanya.

Individu yang pertama terkorban semasa pembinaan empangan Hoover adalah George Tierney, yang meninggal pada 20 Disember 1922 manakala, individu terakhir yang terkorban adalah Patrick Tierney, yang merupakan anak kepada George Tierney. Anehnya, Patrick dilaporkan telah meninggal pada tarikh yang sama, 20 Disember.

Kemalangan kenderaan yang pertama direkodkan terjadi pada tahun 1895 di Ohio, Amerika. Anehnya, pada ketika itu, kedua-dua kenderaan yang terlibat merupakan kenderaan yang pertama sekali berada di negeri itu.

Kami rasa mungkin ramai yang sudah tahu kebetulan yang melibatkan dua orang bekas presiden Amerika Syarikat ini.

Kedua-duanya dibunuh dengan cara ditembak di bahagian belakang kepala pada hari Jumaat sebelum sambutan hari perayaan.

Kedua-duanya dibunuh semasa didampingi oleh isteri masing-masing.

Kedua-duanya memilikik empat orang cahaya mata.

Kedua-duanya memiliki kawan yang bernama Billy Graham.

Presiden Kennedy memiliki setiausaha yang bernama Puan Lincoln. Manakala Presiden Lincoln memiliki setiausaha yang bernama John.

Dua kubur milik askar yang pertama dan yang terakhir yang terbunuh semasa Perang Dunia Kedua ini terletak sebelah menyebelah dengan jarak hanya 6 meter yang memisahkan satu antara lain.

Di dalam sebuah buku yang berjudul The Narrative of Arthur Gordon Pym of Nantucket, ditulis oleh Edgar Allan Poe, beliau menceritakan tentang empat orang kelasi yang terselamat daripada kematian setelah kapal mereka tenggelam di tengah laut dengan memakan seorang rakan kelasi mereka yang lain.

Meskipun Edgar mengatakan buku itu ditulis berdasarkan kisah sebenar, namun hakikatnya, buku itu dikarang mengikut imiginasi beliau semata-mata.

Anehnya, 46 tahun kemudian. kisah yang diceritakan di dalam buku Edgar dilaporkan benar-benar terjadi.

Pencipta kartun The Simpson telah membuat lawak pada tahun 2000 dengan mengatakan bawaha Donald Trump telah berjaya menjadi presiden Amerika Syarikat.

Namun siapa yang sangka, bahawa lawak yang mahu dijadikan bahan ketawa itu akhirnya menjadi realiti dan mimpi ngeri masyarakat dunia.



✍ Sumber Pautan : ☕ Siakapkeli

Kredit kepada pemilik laman asal dan sekira berminat untuk meneruskan bacaan sila klik link atau copy paste ke web server : http://ift.tt/2rfoxH1

(✿◠‿◠)✌ Mukah Pages : Pautan Viral Media Sensasi Tanpa Henti. Memuat-naik beraneka jenis artikel menarik setiap detik tanpa henti dari pelbagai sumber. Selamat membaca dan jangan lupa untuk 👍 Like & 💕 Share di media sosial anda!

No comments

Comments are welcome and encouraged on this site. Comments deemed to be spam or solely promotional will be deleted. Including link to relevant content is permitted, but comments should be relevant to the post topic.

Comments including profanity and containing language that could deemed offensive will also deleted. Please respectful toward other contributors. Thank you.