Hi! Welcome Back and Stay Tune! Penggiat seni boleh majukan negara - Mukah Pages : Media Marketing Make Easy With 24/7 Auto-Post System. Find Out How It Was Done!

Header Ads

Penggiat seni boleh majukan negara

PENGGIAT seni di negara ini boleh berperanan memajukan negara dan tidak harus dipinggirkan dalam arus perdana negara terutama menuju aspirasi Transformasi Nasional 2050 (TN50).

Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Razak berkata, selain menghibur, penggiat seni boleh memainkan peranan dalam menentukan hala tuju negara bukan sahaja dari sudut memajukan industri kreatif dan hiburan sebaliknya memajukan negara.

Beliau berkata, jika mahu membentuk rupa bangsa dan membina nilai sikap dan budaya, sudah tentu tugas itu bergantung pada penggiat seni terutama pelakon, penyanyi, pelawak dan pekerja industri hiburan.

"Penggiat seni boleh dijadikan idola dan ikutan. Jika penggiat seni mampu menjadi ikutan, mereka boleh bantu membentuk generasi akan datang sekali gus mengangkat martabat negara dan seterusnya dijadikan aspirasi negara.

"Pendekatan aspirasi negara sudah berubah dan era kerajaan mengetahui segala-segalanya sudah berakhir. Kini sudah tiba masanya rakyat berkongsi minda dan aspirasi rakyat untuk membina kebersamaan antara kerajaan," katanya pada sesi Dialog 'Transformasi Nasional TN50 Perdana Menteri bersama Penggiat Seni' di Seri Perdana di Putrajaya, malam ini.

Hadir sama isteri Perdana Menteri, Datin Seri Rosmah Mansor; Menteri Komunikasi dan Multimedia, Datuk Seri Salleh Keruak; dan Timbalan Menteri Pelancongan dan Kebudayaan, Datuk Mas Ermieyati Samsudin.

Katanya, beliau mengganggap penggiat seni adalah penghubung kepada rakyat justeru, mereka juga boleh berperanan menentukan masa depan negara.

Dalam pada itu, Najib berkata, dialog dan sesi bersama Perdana Menteri ini mencatat sejarah tersendiri kerana berjaya mengumpulkan begitu ramai penggiat seni dalam satu majlis.

Majlis itu dianjurkan Yayasan Perdana Ummah dengan kerjasama Pejabat Penasihat Jabatan Perdana Menteri & Kementerian Komunikasi Dan Multimedia.



✍ Sumber Pautan : ☕ Siakapkeli

Kredit kepada pemilik laman asal dan sekira berminat untuk meneruskan bacaan sila klik link atau copy paste ke web server : http://ift.tt/2qRIhR4

(✿◠‿◠)✌ Mukah Pages : Pautan Viral Media Sensasi Tanpa Henti. Memuat-naik beraneka jenis artikel menarik setiap detik tanpa henti dari pelbagai sumber. Selamat membaca dan jangan lupa untuk 👍 Like & 💕 Share di media sosial anda!

No comments

Comments are welcome and encouraged on this site. Comments deemed to be spam or solely promotional will be deleted. Including link to relevant content is permitted, but comments should be relevant to the post topic.

Comments including profanity and containing language that could deemed offensive will also deleted. Please respectful toward other contributors. Thank you.