Hi! Welcome Back and Stay Tune! Buku Rapunzelilah Kini Dikutuk Netizen Tetapi Ini Adalah Kisah Sebenar Buku Berkenaan - Mukah Pages : Media Marketing Make Easy With 24/7 Auto-Post System. Find Out How It Was Done!

Header Ads

Buku Rapunzelilah Kini Dikutuk Netizen Tetapi Ini Adalah Kisah Sebenar Buku Berkenaan

Beberapa hari lalu sebuah buku yang berbahasa Melayu jadi tular di Facebook. Buku itu adalah buku kegemaran kanak-kanak menceritakan tentang satu cerita klasik Rapunzel yang telah oleh menjadi versi Melayu.

Walau bagaimanapun, watak asal telah diubah menjadi Rapunzelilah, seorang wanita yang bertudung dan watak asal sebenarnya mempunyai rambut yang panjang.

Tajuknya juga dikatakan hampir serupa dengan tajuk cerita asal, dari Rapunzel ditukarkan kepada Rapuzelilah yang telah ditulis oleh seorang lelaki yang dikenali sebagai Shah Bakri, yang kini telah menjadi topik hangat diantara netizen di Malaysia. Rata-rata netizen mempunyai pendapat mereka yang tersendiri berkaitan dengan buku berkenaan.

Ada diantara netizen menyifatkan watak yang ditonjolkan dalam cerita terbabit langsung tidak mencerminkan pegangan agama yang hanya berpandukan kepada gambar berkenaan. Walau bagaimanapun, ada yang telah mempertahankan buku berkenaan dan berpendapat sebaliknya.

Cerita daripada buku ini adalah mengisahkan seorang gadis yang teruja untuk menjadi seperti Rapunzel dan sangat meminati watak Rapunzel. Lalu, dia telah membuat keputusannya sendiri dengan menciptakan satu tudung yang amat panjang kerana dia tidak dapat menyimpan rambut yang panjang seperti Rapunzel.

Cerita sebenar kisah Rapunzelilah dari Wafi;

This story is about a girl ( student) wants to be Rapunzel, she always dreaming to find a prince in her life. First of all, she's dreaming to be Cinderella but Cinderella can't make her dreams to be real, so she decided to make her dreams come true by sewing her 'tudung' as long as she wants until be like Rapunzel. Her names is Ratna Puteri Nur Zelilah.

This girl finally found someone This author ( my best friend since I was 13 years old ) got inspired from Rapunzel's story and it's totally different with the real story. But Malaysian just like some of you are too narrow-minded. I mean you're judging book by its cover. I guess that's why Malaysian being so proud with themselves. 

Please, before said anything now he is a CEO of Vert&Lilac Publication in Malaysia which already sold their first published book named Seoulmate that already best seller.

And you, talk shit about him 😂😂😂

P/s = novel ni takde ajak ajnabi masuk dalam bilik langsung. Orang yang berlagak pandai tengok kulit buku je cakap macam tu.

Sebenarnya apabila difikirkan, kisah yang diceritakan melalui buku itu sebenarnya ingin mengajar kanak-kanak bahawa kita perlu berusaha dalam apa jua cara untuk mencapai impian kita. Disebabkan itu, kita tidak boleh membuat keputusan serta menghukum sesuatu itu tanpa usul periksa dan tanpa menyelidikinya dengan terperinci. - Koleksi Viral



✍ Sumber Pautan : ☕ Siakap Keli News

Kredit kepada pemilik laman asal dan sekira berminat untuk meneruskan bacaan sila klik link atau copy paste ke web server : http://ift.tt/2pr3uNL

(✿◠‿◠)✌ Mukah Pages : Pautan Viral Media Sensasi Tanpa Henti. Memuat-naik beraneka jenis artikel menarik setiap detik tanpa henti dari pelbagai sumber. Selamat membaca dan jangan lupa untuk 👍 Like & 💕 Share di media sosial anda!

No comments

Comments are welcome and encouraged on this site. Comments deemed to be spam or solely promotional will be deleted. Including link to relevant content is permitted, but comments should be relevant to the post topic.

Comments including profanity and containing language that could deemed offensive will also deleted. Please respectful toward other contributors. Thank you.