Hi! Welcome Back and Stay Tune! Dasar Transformasi Perkhidmatan Awam Bukti Kerajaan Utamakan Rakyat - Najib - Mukah Pages : Media Marketing Make Easy With 24/7 Auto-Post System. Find Out How It Was Done!

Header Ads

Dasar Transformasi Perkhidmatan Awam Bukti Kerajaan Utamakan Rakyat - Najib


KUALA LUMPUR - Datuk Seri Najib Tun Razak berkata dasar Transformasi Perkhidmatan Awam (TPA) adalah bukti kerajaan sentiasa meletakkan kebajikan dan keselesaan rakyat sebagai keutamaan.

Perdana menteri berkata dasar itu antara usaha untuk menyenangkan urusan harian orang ramai.

"Sudah menjadi tugas kerajaan untuk memudahkan urusan dalam kehidupan rakyat. Oleh yang demikian, kerajaan Persekutuan telah memperkenalkan Dasar Transformasi yang fokusnya untuk menambah baik perkhidmatan awam yang sedia ada," kata Najib.

Beliau berkata demikian menerusi catatan terbaru di laman blog rasmi beliau, najibrazak.com hari ini.

Dalam pada itu, Najib turut menyenaraikan beberapa contoh manfaat yang diperoleh orang ramai melalui TPA merangkumi perkhidmatan memperbaharui pasport dan permohonan MyKid serta MyKad.

"Kalau dahulu, perkhidmatan memperbaharui pasport perlu mengambil masa sehingga 10 hari bekerja, kini cuma mengambil masa satu atau dua jam sahaja hasil Dasar Transformasi Kerajaan. Malah kaunter Imigresen di Pusat Tranformasi Bandar (UTC) juga beroperasi setiap hujung minggu kecuali cuti umum. Bermula 2016, permohonan memperbaharui pasport juga boleh dijalankan secara dalam talian.

"Begitu juga permohonan MyKid dan MyKad yang dahulunya tempoh menunggu permohonan adalah sehingga 30 hari berbanding kini permohonan baharu hanya mengambil masa 24 jam," kata Najib.

Menurut perdana menteri, kaunter Jabatan Perdana Menteri (JPM) di UTC dan Pusat Transformasi Luar Bandar (RTC) yang dibuka sehingga malam bukan sahaja memudahkan orang ramai, malah mengelakkan kesesakan pada waktu puncak.

"Satu lagi aspek penting dalam kehidupan rakyat adalah rawatan kesihatan. Jika dahulu penduduk di pendalaman terpaksa berjalan jauh untuk mendapatkan rawatan di klinik kesihatan atau hospital, kini Klinik Bergerak 1Malaysia sanggup meredah hutan dan sungai semata-mata untuk memberi rawatan kepada orang ramai," kata Najib - BERNAMA


✍ Sumber Pautan : ☕ SARAWAKIANA

Kredit kepada pemilik laman asal dan sekira berminat untuk meneruskan bacaan sila klik link atau copy paste ke web server : http://ift.tt/2vLksMR

(✿◠‿◠)✌ Mukah Pages : Pautan Viral Media Sensasi Tanpa Henti. Memuat-naik beraneka jenis artikel menarik setiap detik tanpa henti dari pelbagai sumber. Selamat membaca dan jangan lupa untuk 👍 Like & 💕 Share di media sosial anda!


No comments

Comments are welcome and encouraged on this site. Comments deemed to be spam or solely promotional will be deleted. Including link to relevant content is permitted, but comments should be relevant to the post topic.

Comments including profanity and containing language that could deemed offensive will also deleted. Please respectful toward other contributors. Thank you.