Hi! Welcome Back and Stay Tune! “Ni baru 5 haribulan, tak tahan tunggu 25 hari lagi. Tolong henti ‘henjut’ di malam Krimas!” – Luahan bidan penat terpaksa sambut ramai bayi di bulan September - Mukah Pages : Media Marketing Make Easy With 24/7 Auto-Post System. Find Out How It Was Done!

Header Ads

“Ni baru 5 haribulan, tak tahan tunggu 25 hari lagi. Tolong henti ‘henjut’ di malam Krimas!” – Luahan bidan penat terpaksa sambut ramai bayi di bulan September

LONDON – Curahan hati seorang bidan ini melalui laman popular Twitter mungkin biasa namun ia tiba-tiba menjadi tular sehingga mendapat perhatian ramai pengguna media sosial di seluruh dunia.

"Ni baru 5 haribulan, tak tahan tunggu 25 hari lagi. Tolong henti 'henjut' di malam Krimas!" - Luahan bidan penat terpaksa sambut ramai bayi di bulan September

“Ni baru 5 haribulan, tak tahan tunggu 25 hari lagi. Tolong henti ‘henjut’ di malam Krimas!” – Luahan bidan penat terpaksa sambut ramai bayi di bulan September

 

 

Menurut media Britain, bidan bernama Mhairi Maharry yang bertugas di sebuah hospital di sini pada asalnya hanya mengeluarkan imbauan nasihat agar pasangan muda tidak ghairah melakukan hubungan seks menjelang Krismas.

Kisahnya bermula apabila bidan berusia 33 tahun itu bercerita mengenai betapa sibuknya dia dan rakan-rakan penat teramat sangat kerana terpaksa menangani ramai wanita serentak melahirkan bayi pada awal bulan September lalu.

“Baru sahaja tarikh 5 September? Saya tidak tahan menunggu 25 hari lagi. Jika anda mengenal atau mencintai tugas bidan, harap berhenti ‘berbuat henjutan’ ketika malam ambang Krismas,” tulis Maharry pada tarikh berkenaan.

 

Luah Tular Bidan Ini: 'Sibuk Bulan Ini Sebab Seks Malam Krismas'

Status kicauan jujur wanita itu menerima tanda suka lebih daripada 15,000 pengguna Twitter selain mendapat kira-kira 4,000 ulang kicau dan lebih 300 komen netizen dalam masa hanya 48 jam pertama setelah dimuat naik.

Untuk rekod, secara kebetulan pada tahun 2015 lalu, sebuah pengeluar kondom terkemuka antarabangsa, SKYN melakukan bancian rawak dengan melibatkan sejumlah 5,000 responden lelaki dan wanita di seluruh dunia.

Hasil survei syarikat pembuat sarung batang zakar tersebut mendapati, hampir setengah daripada responden terbabit mengaku telah melakukan hubungan seks menjelang Hari Natal iaitu 24 Disember tahun sebelumnya.

Sementara itu, menurut artikel dalam sebuah majalah kesihatan wanita di Britain ada mendedahkan bahawa pada kebiasaannya pasangan remaja suka bersetubuh ketika mereka ‘bersiap-siap’ untuk makan malam pra-Krismas.

Turut sependapat ialah ramai bidan dan jururawat di wad bersalin yang menyokong gesaan Maharry malah mereka juga putus asa dengan situasi kesibukan amat sangat pada 25 September ekoran ramai wanita beranak serentak.

Salah satu kicauan sokongan berbunyi: “Saya telah melihat perkara sebegini sejak sekian lama, sekarang anda tahu bilakah waktu sesuai yang wajar memenuhi nafsu syahwat dan akibat seronok berjimak pada hari perayaan utama.”

Seorang doktor pula melihat luahan hati Maharry dengan menulis: “Dengar, dengarlah!” Sejumlah wanita bahkan membalas pernyataan bidan itu dengan permohonan maaf, kerana ‘membuat’ anak-anak mereka ketika Krismas.

“Saya sangat menyesal, anak pertamaku adalah bayi bulan September. Bidan di hospital hampir pengsan. Saya tidak dapat meminta maaf cukup daripada dia,” tulisan Eliza Doodle, seorang ibu yang bersimpati menerusi Twitternya.

Mungkin, tidak hanya seks menjelang Hari Natal yang menjadi masalah. Faktor kekurangan tenaga bidan di seluruh Britain turut memaksa banyak unit bersalin terpaksa ditutup seketika pada akhir minggu dan hari perayaan besar.

Akhbar The Times melaporkan beberapa wanita hamil terpaksa ditolak oleh pihak hospital kerana mereka sendiri mengalami kekurangan petugas, terutama ketika jururawat dan bidan turut bercuti pada awal bulan September.

Berdasarkan catatan pihak National Health Service, sembilan daripada 10 unit bersalin di Britain teruk ‘berjuang’ pada 25 September apabila terpaksa kerah kudrat tenaga semua doktor dan bidan yang sedia ada tanpa henti.

Di Amerika Syarikat, laman statistik FiveThirtyEight memperoleh data amat mengejutkan ramai bahawa jumlah besar bayi di negara itu lahir pada tanggal 25 September, lebih banyak berbanding hari-hari lain dalam setahun.

Hasil ini ditemui dengan cara pengumpulan data kelahiran yang didaftar di seluruh negara sejak tahun 1994 hingga 2014. Itu bererti waktu persetubuhan pasangan berlaku sekitar tempoh Krismas. – Agensi/Mynewshub.cc/HAA

 

Sumber: Mynewshub



Sumber “Ni baru 5 haribulan, tak tahan tunggu 25 hari lagi. Tolong henti ‘henjut’ di malam Krimas!” – Luahan bidan penat terpaksa sambut ramai bayi di bulan September

✍ Sumber Pautan : ☕ Macam Macam hal laaaa... Anda patut tahu!!!

Kredit kepada pemilik laman asal dan sekira berminat untuk meneruskan bacaan sila klik link atau copy paste ke web server : http://ift.tt/2xAmxNc

(✿◠‿◠)✌ Mukah Pages : Pautan Viral Media Sensasi Tanpa Henti. Memuat-naik beraneka jenis artikel menarik setiap detik tanpa henti dari pelbagai sumber. Selamat membaca dan jangan lupa untuk 👍 Like & 💕 Share di media sosial anda!


No comments

Comments are welcome and encouraged on this site. Comments deemed to be spam or solely promotional will be deleted. Including link to relevant content is permitted, but comments should be relevant to the post topic.

Comments including profanity and containing language that could deemed offensive will also deleted. Please respectful toward other contributors. Thank you.