Hi! Welcome Back and Stay Tune! Rambut Tersangkut Eskalator, Kanak-kanak Ini di Tak Berhenti Menangis - Mukah Pages : Media Marketing Make Easy With 24/7 Auto-Post System. Find Out How It Was Done!

Header Ads

Rambut Tersangkut Eskalator, Kanak-kanak Ini di Tak Berhenti Menangis

22/12/1

https: img-z.okeinfo.net content 2017 12 22 18 1834628 rambut-tersangkut-eskalator-bocah-di-filipina-tak-berhenti-menangis-q8ybeeNAMP.jpg  
Gadis cilik di Filipina ini tidak berhenti menangis kerana rambutnya tersangkut di eskalator (Foto: Asia One)

MANILA – Entah bagaimana boleh terjadi hingga rambut seorang gadis kecil boleh tersangkut di eskalator sebuah pusat perbelanjaan di Filipina. Insiden itu terakam dalam sebuah video yang menjadi viral di jejaring sosial Facebook. 

Melansir dari Asia One, Jumaat (22/12/2017), dalam video itu terlihat seorang gadis cilik yang diperkirakan berusia enam tahun, sedang berbaring di atas eskalator. Rambut gadis itu diyakini telah tersangkut di tangga eskalator hingga akhirnya menangis kuat.

Seorang lelaki yang memakai baju putih, diperkirakan ayahnya, berusaha untuk menenangkan puterinya itu. Ia beberapa kali terlihat memukul eskalator, seperti terlihat kecewa menyaksikan apa yang menimpa si gadis yang tidak diketahui namanya itu. 

Sempat muncul juga laporan tangan kiri gadis itu terperangkap di eskalator. Tetapi, fakta itu tidak boleh disahkan lebih lanjut. Tidak diketahui juga apa yang terjadi dengan gadis itu setelah terakam dalam video.

Warganet pun bereaksi terhadap video yang diunggah akaun Online News Today yang berbasis di Malaysia. Beberapa komentar menyatakan keheranan mengapa tidak ada yang datang membantu dengan membawa gunting agar rambut si anak kecil itu boleh dipotong. Sementara warganet lain mengimbau agar orangtua tetap memperhatikan anaknya ketika berada di eskalator.

Insiden terkait eskalator sempat menghebohkan dunia pada 2015 di China. Seorang ibu maut setelah jatuh dari eskalator. Namun, dia masih boleh menyelamatkan nyawa anaknya dengan mendorongnya ke arah lantai tujuan.

Kecelakaan lain menimpa seorang lelaki bernama Zhang di Shanghai. Kakinya terpaksa dipotong setelah tersangkut di eskalator sebuah mal l bernama Cloud Nine pada 1 Ogos 2015. Kaki lelaki berusia 35 tahun itu tersangkut ketika sedang berusaha membersihkan perlengkapan eskalator yang tiba-tiba bergerak.



✍ Sumber Pautan : ☕ indah.com

Kredit kepada pemilik laman asal dan sekira berminat untuk meneruskan bacaan sila klik link atau copy paste ke web server : http://ift.tt/2CWQhT6

(✿◠‿◠)✌ Mukah Pages : Pautan Viral Media Sensasi Tanpa Henti. Memuat-naik beraneka jenis artikel menarik setiap detik tanpa henti dari pelbagai sumber. Selamat membaca dan jangan lupa untuk 👍 Like & 💕 Share di media sosial anda!


No comments

Comments are welcome and encouraged on this site. Comments deemed to be spam or solely promotional will be deleted. Including link to relevant content is permitted, but comments should be relevant to the post topic.

Comments including profanity and containing language that could deemed offensive will also deleted. Please respectful toward other contributors. Thank you.