Hi! Welcome Back and Stay Tune! Bertahun Di Perantauan. Akhirnya Bila Balik Aku TERKEJUT Bila Dapati Mak Telah…… - Mukah Pages : Media Marketing Make Easy With 24/7 Auto-Post System. Find Out How It Was Done!

Header Ads

Bertahun Di Perantauan. Akhirnya Bila Balik Aku TERKEJUT Bila Dapati Mak Telah……

Bertahun Di Perantauan. Akhirnya Bila Balik Aku TERKEJUT Bila Dapati Mak Telah…… | Salam. Nama aku Rizal. Aku ni cikgu mengajar di Sarawak. Memang jarang-jarang balik kampung di Alor Setar Kedah. Cuti sekolah yang lalu aku balik. Bukan main seronok la.

RINDU KAT MAK

Dapat jumpa mak dan adik2 lain. Melepas rindu la ni. Raya aritu pun aku tak balik. Al maklum la ekonomi tak berapa nak elok kan. Tiket flight mahal.

Memang aku rindu sangat kat mak aku. Lebih-lebih lagi bila dia ada bagitau dia sakit kaki susah nak jalan. Aku ingat cam lenguh-lenguh biasa je.

Tapi bila aku sampai rumah je, terkejut aku tengok mak aku kalau nak jalan kena pakai tongkat. Dan kalau nak pi keluar mana-mana, adik aku kena usung bawak kerusi roda.

SEDIH MAK DAH KENA PAKAI TONGKAT

Allah Allah Allah rasa sebak hati aku lihat keadaan mak aku tu. Adik bagitau banyak gak la dia membeli produk-produk supplemen atau jenis sapu-sapu yg popular untuk mak. Tapi mak masih tak larat nak jalan. Aku pun dah bawak mak gi klinik.

Doktor cadangkan untuk ambil rawatan fisioterapi kat hospital swasta kalau nak (kurangkan sakit dan kebergantungan kepada ubat tahan sakit). Mak aku pula dah ada masalah buah pinggang dan dah tua – doktor kata ubat tahan sakit tak berapa sesuai sbb side effect.

Kalau buat physio di klinik kesihatan atau hospital memang lambat. Swasta problemnya, mahal pulak (sekali pergi rm50, ada juga rm80, seminggu sekali, sebulan dah berapa). Terbeliak mata aku bila tau harganya huhu.

KAWAN DOKTOR CADANG ALAT FISIOTERAPI

Aku pun saja la call kawan baik aku. Dia doktor. Aku tanya la selalunya rawatan fisioterapi tu mereka buat apa. Kawan aku tu pun bagitau la kena buat tu, kena buat ni. Pastu dia kata kalau takmo pi buat rawatan fisioterapi yang mahal tu, dia cadang aku beli alat.

Alat tu boleh letak kat rumah dan mudah je nak guna. Tak payah nak ulang alik pi hospital. Untuk jangkamasa panjang, berbaloi gak beli alat tu. Pastu aku tanya la harga. Dia pun tak pasti tapi dia agak-agak dekat nak RM2000 jugak lak. Gulp.

Satu hari, lepas aku urut kaki mak dengan minyak gamat, saja la aku layan FB. Pastu ternampak la ada satu iklan dari FB Rahsia Doktor. Nampak gaya macam jual alat fisioterapi tu. Alat tu nama Mesin Elektrikal Simulasi Saraf (MESS). Aku pun whatsapp la tanya harga (hehe kena tanya harga dulu, tak guna tanya lebih-lebih, kalau tiba-tiba harga tak mampu milik. Kan?).

Dia bagitau harga dia RMXXX. Eh murah pulak. Berkualiti ke. Pastu dia cakap, boleh buat appointment untuk demo kat mak.

Untuk memendekkan cerita. Mamat tu pun buat demo kat mak aku. Dia siap ajar lagi camna nak buat. Takde la susah mana pun. Lepas pakai 30 minit, mak aku kata macam ada sedikit perubahan. Tapi mamat tu kata untuk betul-betul berkesan kena pakai konsisten selama 7 hari. Aku pun terus beli dan guna kat mak aku selama 7 hari.

ALHAMDULILLAH MAK DAH BOLEH JALAN

Hasilnya? Korang mesti terkejut. Mak aku dah boleh jalan tak pakai tongkat dah. Alhamdulillah syukur sangat2. Nak kata ajaib tu, takde la ajaib, sebab bila aku baca-baca kat Internet, rawatan guna alat tu memang dah lama dah.

Dibuktikan dengan penyelidikan. Cuma aku nak cakap, harganya agak berbaloi la. Adik lelaki aku sorang tu pun “curi-curi” guna untuk lutut dia yang pernah injured main futsal. Memang ada kelegaan yang banyak katanya. Dia kata la. Bukan aku kata.

Kalau berminat dan sayang orang tua korang yang sakit, boleh la kontek mamat tu. Selagi stok masih ada katanya. Nombor mamat tu boleh cari di www.rahsiadoktor.com atau tekan link ni RAHSIA DOKTOR (LINK). Satu lagi ni gambar rawatan mak aku. Jangan cakap aku tak payung la. Thanks admin sebab approve cerita ni. Adios. Rizal Alor Setar via IIUM.


The post Bertahun Di Perantauan. Akhirnya Bila Balik Aku TERKEJUT Bila Dapati Mak Telah…… appeared first on SAYALUVISLAM.



✍ Sumber Pautan : ☕ SAYALUVISLAM

Kredit kepada pemilik laman asal dan sekira berminat untuk meneruskan bacaan sila klik link atau copy paste ke web server : http://ift.tt/2CAV0K8

(✿◠‿◠)✌ Mukah Pages : Pautan Viral Media Sensasi Tanpa Henti. Memuat-naik beraneka jenis artikel menarik setiap detik tanpa henti dari pelbagai sumber. Selamat membaca dan jangan lupa untuk 👍 Like & 💕 Share di media sosial anda!


No comments

Comments are welcome and encouraged on this site. Comments deemed to be spam or solely promotional will be deleted. Including link to relevant content is permitted, but comments should be relevant to the post topic.

Comments including profanity and containing language that could deemed offensive will also deleted. Please respectful toward other contributors. Thank you.