Hi! Welcome Back and Stay Tune! Anda Sukar Mengingati Nama Orang? Aplikasikan Trik Mudah Ini! - Mukah Pages : Media Marketing Make Easy With 24/7 Auto-Post System. Find Out How It Was Done!

Header Ads

Anda Sukar Mengingati Nama Orang? Aplikasikan Trik Mudah Ini!

Apabila anda baru sahaja berkenalan dengan orang buat pertama kali, pastinya anda tidak mengingati nama mereka bukan? Terutamanya jika anda bekerja di syarikat yang mempunyai ramai pekerja atau baru sahaja masuk ke kolej pada permulaan semester. Anda memerlukan berminggu atau berbulan untuk mengingati semua nama mereka.

Bagaimana ada cara yang boleh dengan mudah cepat ingat nama seseorang? Ketahuinya berikut ini.

1. Memanggil namanya berulang kali


Foto: Amazon UK

Anda boleh memanggil namanya secara berterusan untuk mengingat namanya. Contohnya, apabila anda berbual dengannya, jadikan kebiasaan untuk menggantikan perkataan “you” dengan nama dirinya. Ini memudahkan anda mengingat nama tersebut.

2. Jika namanya panjang, minta nama panggilannya


Foto: wfmontana.org

Sekiranya nama itu panjang, cara ini anda boleh gunakan untuk lebih mudah diingat.

3. Tanya alamat sosial media

Foto: Hipwee

Sebagai generasi milenium semestinya setiap orang ada media sosial, anda boleh mengikuti profil media sosialnya dan pasti dengan mudah mengingati nama dan juga dapat mengetahui kegiatan yang mereka lakukan dengan kepastian.

4. Tanya nama jika terlupa


Foto:Tayvan Drama

Pernah tak disapa oleh kawan-kawan anda tetapi anda malu-malu untuk mengatakan ‘hai’ kerana terlupa nama mereka? Anda salah. Anda lebih baik meminta namanya dan mereka akan menghormati dan memahaminya. Anda juga akan kelihatan lebih sopan di hadapan mereka.

Mudah bukan? Kongsikan artikel ini kepada sahabat handai dan keluarga. Semoga bermanfaat buat semua.

Sumber: IDN Times

The post Anda Sukar Mengingati Nama Orang? Aplikasikan Trik Mudah Ini! appeared first on Aliff Channel.



✍ Sumber Pautan : ☕ Tahukah Anda Rakyat Malaysia?

Kredit kepada pemilik laman asal dan sekira berminat untuk meneruskan bacaan sila klik link atau copy paste ke web server : http://ift.tt/2Chs3SA

(✿◠‿◠)✌ Mukah Pages : Pautan Viral Media Sensasi Tanpa Henti. Memuat-naik beraneka jenis artikel menarik setiap detik tanpa henti dari pelbagai sumber. Selamat membaca dan jangan lupa untuk 👍 Like & 💕 Share di media sosial anda!


No comments

Comments are welcome and encouraged on this site. Comments deemed to be spam or solely promotional will be deleted. Including link to relevant content is permitted, but comments should be relevant to the post topic.

Comments including profanity and containing language that could deemed offensive will also deleted. Please respectful toward other contributors. Thank you.