Hi! Welcome Back and Stay Tune! Kerap Minum Air Botol Terbiar Lama Di Dalam Kereta Adalah Punca Utama Kanser Payudara - Mukah Pages : Media Marketing Make Easy With 24/7 Auto-Post System. Find Out How It Was Done!

Header Ads

Kerap Minum Air Botol Terbiar Lama Di Dalam Kereta Adalah Punca Utama Kanser Payudara

Mungkin banyak masyarakat di luar sana masih belum mengetahui tentang bahayanya membiarkan botol air plastik terlampau lama di dalam suhu sebuah kereta. Sudah menjadi kebiasaan kita apabila suka menyimpan botol air selepas minum. Adakah kita sedar tentang keburukan di sebalik tabiat kita itu yang boleh memberikan kemudaratan kepada kesihatan kita.

Elakkan minum air botol yang telah terlalu lama disimpan di dalam kereta kerana ia diperbuat daripada plastik yang mempunyai banyak bahan kimia.

Botol air plastik yang terlalu lama terdedah dengan suhu kereta ini langsung tidak bagus kerana haba telah melepaskan bahan kimia yang merbahaya dan pada masa yang sama telah mencemarkan kandungan air yang berada di dalam botol berkenaan.

Jika hari tersangat terik dan anda telah meninggalkan botol air di dalam kereta sehingga berjam-jam lamanya atau lebih dari itu, anda tidak digalakkan untuk meminum air itu lagi.

Disebabkan perkara ini juga, menurut kajian ia juga boleh menjadi penyebab utama terjadinya risiko kanser payudara terutamanya di Negara Australia.

Akibat dari hawa yang terlalu panas yang boleh memanaskan botol plastik di dalam botol yang telah memiliki bahan kimia yang tertentu itu boleh wujudnya penyebab kanser payudara muncul.

Menurut kajian, penggunaan botol dan pembungkusan plastik telah menunjukkan ianya mengandungi Polyvinyl chloride (PVC) secara berulang kali telah mendedahkan penggunaan unsur bahan kimia seperti ‘Vinyl chloride monomer’ (VCM) dan juga ‘Phtalates’. VCM ini juga telah dikenalpasti telah mengandungi nkarsinogen yang boleh menjadi penyebab risiko pertumbuhan barah.

Mengikut kajian Pensyarah Kesihatan Pesekitaran di Jabatan Kesihatan Masyarakat,Fakulti Perubatan, Universiti Kebangsaan Malaysia (UKM), Prof Dr Jamal Hisham Hashim menyatakan penggunaan botol pastik air meineral dan botol minuman ringan hanya boleh dipakai hanya sekali dua sahaja sebelum dibuang.

Terdapat seorang wanita yang dikenali sebagai Sherl Crow yang telah menghadiri satu rancangan Ellen Show dan beliauy turut mendedahkan punca utama kanser payudara yang dihidapinya itu semuanya bermula dari minum air botol plastik yang telah ditinggal terlalu lama di dalam kereta miliknya.

Disetiap perkara yang telah dikongsikan ini boleh memberikan anda banyak manfaatnya. Mulai sekarang jika anda sering mempunyai tabiat seperti di atas, sebaik-baiknya anda jangan ulanginya lagi. Jika anda masih lagi memandang remeh tentang perkara ini,kemungkinan besar anda juga akan mempunyai risiko terjadinya kanser payudara. Mencegah lebih baik dari merawat.

Sumber: Erabaru.com.my

The post Kerap Minum Air Botol Terbiar Lama Di Dalam Kereta Adalah Punca Utama Kanser Payudara appeared first on Aliff Channel.



✍ Sumber Pautan : ☕ Tahukah Anda Rakyat Malaysia?

Kredit kepada pemilik laman asal dan sekira berminat untuk meneruskan bacaan sila klik link atau copy paste ke web server : http://ift.tt/2Bmd4dr

(✿◠‿◠)✌ Mukah Pages : Pautan Viral Media Sensasi Tanpa Henti. Memuat-naik beraneka jenis artikel menarik setiap detik tanpa henti dari pelbagai sumber. Selamat membaca dan jangan lupa untuk 👍 Like & 💕 Share di media sosial anda!


No comments

Comments are welcome and encouraged on this site. Comments deemed to be spam or solely promotional will be deleted. Including link to relevant content is permitted, but comments should be relevant to the post topic.

Comments including profanity and containing language that could deemed offensive will also deleted. Please respectful toward other contributors. Thank you.