Hi! Welcome Back and Stay Tune! Dato Razak Idris : mantan Pengarah SPRM - Mukah Pages : Media Marketing Make Easy With 24/7 Auto-Post System. Find Out How It Was Done!

Header Ads

Dato Razak Idris : mantan Pengarah SPRM

Kawan-kawan, jika PH memerintah Malaysia nanti kita akan desak selain dari adakan RCI atau siasatan semula keatas skandal/kes 1MDB, FELDA, MARA, TABUNG HAJI, NFC, kapal selam Scorpene, diadakan undang-undang supaya semasa Parlimen/DUN dibubarkan:

1. Adalah menjadi satu kesalahan serius bagi pihak " caretaker government " menggunakan apa-apa kewangan, aset, kemudahan dan keanggotaan kerajaan untuk apa-apa maksud yg bertujuan secara langsung atau tidak langsung untuk berkempen politik atau yang boleh disifatkan sebagai ada kaitan dengan atau cara kempen parti politik " caretaker governament " untuk meraih undi parti sendiri atau untuk melemahkan parti Pembangkang. ( Sorry lah mana boleh pegawai kerajaan diarah hadir apa-apa majlis " rasmi- ala-kempen politik " atas perbelanjaan wang rakyat" ? Di beberapa negara PM dan Menteri tidak boleh pun guna kereta kerajaan untuk urusan parti politik. )

2. Mana-mana pegawai kerajaaan/GLC atau yang menerima sebarang bentuk insentif/bayaran daripada kerajaan tidak boleh mengeluarkan sebarang kenyataan atau maklumat atau pendapat yang berbaur politik atau yang boleh disifatkan sebagai boleh membantu atau berkempen memehak parti " caretaker governament " mahu pun Pembangkang.


3. TV dan radio nasional tidak boleh menyampaikan apa-apa berita yang boleh dianggap sebagai berkempen untuk mana-mana parti politik atau atau melakukan apa cara yang menyokong sebelah pihak sesuatu parti politik. 


4. Secara jelas dan tegas mengharamkan ( menjadi kesalahan ) perbuatan memberi dan menerima " dedak" seperti berleluasa dan tidak terkawal sekarang. ( Saya dimaklumkan pegawai SPRM di Putrajaya pun ada terima " dedak " tapi mereka tidak akan mengundi BN😜.)
5. Mengharamkan sebararang bentuk dan cara kempen poster pilihanraya oleh mana-mana parti politik atau calon. ( Biar SPR dan media sahaja yang menghebahkan urusan ini." Perang Poster " sekarang sudah lapuk dek zaman, membazir dan mencerminkan mentaliti Dunia Ke-3 Malaysia. )


6. Hukoman gantung sampai mati ke atas Pengerusi, pegawai dan wakil SPR yang dengan sengaja melakukan atau bersubahat untuk mensabotaj atau melemahkan atau menipu mana-mana parti politik yang bertanding !!! ( No 6 ni saya berguraulah😜

Selamat mengundi pada 9 Mei 2018. Terima kasih.

Yang benar:

Dato' Hj Abdul Razak Idris, mantan Pengarah SPRM. 7 Mei 2018.




✍ Sumber Pautan : ☕ steadyaku47

Kredit kepada pemilik laman asal dan sekira berminat untuk meneruskan bacaan sila klik link atau copy paste ke web server : https://ift.tt/2rzGxdh

(✿◠‿◠)✌ Mukah Pages : Pautan Viral Media Sensasi Tanpa Henti. Memuat-naik beraneka jenis artikel menarik setiap detik tanpa henti dari pelbagai sumber. Selamat membaca dan jangan lupa untuk 👍 Like & 💕 Share di media sosial anda!


No comments

Comments are welcome and encouraged on this site. Comments deemed to be spam or solely promotional will be deleted. Including link to relevant content is permitted, but comments should be relevant to the post topic.

Comments including profanity and containing language that could deemed offensive will also deleted. Please respectful toward other contributors. Thank you.