Hi! Welcome Back and Stay Tune! Idris Jusoh tidak pertahan jawatan UMNO Besut - Mukah Pages : Media Marketing Make Easy With 24/7 Auto-Post System. Find Out How It Was Done!

Header Ads

Idris Jusoh tidak pertahan jawatan UMNO Besut

Bekas pakar strategi pilihanraya BN Datuk Seri Idris Jusoh mengumumkan tidak mahu dicalonkan pada pemilihan UMNO peringkat bahagian Besut 30 Jun ini.

Idris yang juga bekas Menteri Pendidikan Tinggi, tidak akan mempertahankan jawatan Naib Ketua UMNO Besut.

"Saya tidak akan menawarkan diri bertanding semua jawatan dalam parti peringkat bahagian, sebaliknya akan memberi laluan kepada orang muda menerajui parti," kata Idris yang juga Ahli Parlimen Besut.

Turut tidak bertanding adalah Timbalan Ketua UMNO Bahagian Mohd Mahdi Musa.

Difahamkan, jawatan Ketua UMNO Besut yang kini disandang ADUN Hulu Besut, Nawi Mohamad akan dicabar Ahli Jawatankuasa bahagian, Ghazali Che Noh, yang juga seorang aktivitis masyarakat.

Bagi jawatan Timbalan Ketua pula, ADUN Jertih , Datuk Muhamad Pehimi Yusof, diberi laluan mudah untuk menyandang jawatan yang dilepaskan Mohd Mahdi manakala laluan mudah menanti ADUN Kuala Besut, Tengku Zaihan Che Ku Abdul Rahman untuk jawatan Naib Ketua.

Muhamad Pehimi yang juga Setiausaha Umno bahagian, ketika ditemui hari ini berkata, mesyuarat jawatankuasa UMNO bahagian minggu lalu menerima cadangan Idris menarik diri daripada bertanding.

"Bagaimanapun, atas dasar keterbukaan parti peringkat bahagian jawatan Ketua UMNO bahagian tetap ada pertandingan antara Nawi dan Ghazali.

"Saya berharap semua ahli parti peringkat bahagian menerima keputusan dua bekas pemimpin yang tidak lagi menawarkan diri untuk bertanding sebaliknya mereka akan terus kekal menjadi ahli biasa dan menyokong kepemimpinan yang dipilih nanti," katanya.-16/6/2018



Sumber Idris Jusoh tidak pertahan jawatan UMNO Besut

✍ Sumber Pautan : ☕ Macam Macam hal laaaa... Anda patut tahu!!!

Kredit kepada pemilik laman asal dan sekira berminat untuk meneruskan bacaan sila klik link atau copy paste ke web server : https://ift.tt/2JXrYrU

(✿◠‿◠)✌ Mukah Pages : Pautan Viral Media Sensasi Tanpa Henti. Memuat-naik beraneka jenis artikel menarik setiap detik tanpa henti dari pelbagai sumber. Selamat membaca dan jangan lupa untuk 👍 Like & 💕 Share di media sosial anda!


No comments

Comments are welcome and encouraged on this site. Comments deemed to be spam or solely promotional will be deleted. Including link to relevant content is permitted, but comments should be relevant to the post topic.

Comments including profanity and containing language that could deemed offensive will also deleted. Please respectful toward other contributors. Thank you.