Hi! Welcome Back and Stay Tune! Kejutan...Khairy sertai pemilihan jawatan Presiden UMNO - Mukah Pages : Media Marketing Make Easy With 24/7 Auto-Post System. Find Out How It Was Done!

Header Ads

Kejutan...Khairy sertai pemilihan jawatan Presiden UMNO

Pemilihan jawatan Presiden UMNO menjadi bertambah hangat ekoran penyertaan saat akhir Ketua Pemuda UMNO Khairy Jamaluddin.
 
Beliau akan berentap dengan Naib Presiden UMNO yang jalan tugas Presiden UMNO Datuk Seri Dr Zahid Hamidi dan bekas Menteri Kewangan dan Ketua UMNO Bahagian Gua Musang Tan Si Razaleigh Hamzah.
 
Borang pencalonan Khairy diserahkan pada jam 3.00 petang oleh bekas Setiausaha Politiknya, Datuk Megat Firdouz Megat Junid.
 
Sebelum ini Khairy sudah serah borang pencalonan untuk jawatan Naib Presiden UMNO.
 
Menerusi kenyataan di facebook miliknya bekas Menteri Belia dan Sukan  itu menjelaskan beliau  terdahulunya terpaksa meminta agar borang asal diserah pada 1 Jun 2018 bagi jawatan Naib Presiden UMNO ditarik balik, borang pencalonan saya yang terkini adalah untuk jawatan Presiden UMNO..
 
Beliau akui  keputusan tersebut tidak mudah untuk dibuat, malah sehingga beberapa hari lepas beliau tetap dengan pendirian hanya mahu bertanding jawatan Naib Presiden UMNO.
 
“Namun setelah memikirkan masa depan dan survival UMNO dalam keadaan hari ini, saya mengambil keputusan bertanding jawatan Presiden UMNO kerana saya mahu ahli-ahli parti mempunyai pilihan tentang ke arah mana UMNO perlu dikemudi.
 
“Dengan rasa tawaduk dan penuh keinsafan, borang pencalonan saya untuk pemilihan UMNO telah diserahkan ke ibu pejabat UMNO sebentar tadi.
 
Dalam pada itu Khairy berjata  beliau menghormati dua calon yang sah bertanding bagi jawatan Presiden UMNO dalam pemilihan kali ini iaitu Zahid  dan  Tengku Razaleigh 
 
“Saya sangat hormat kepada Tengku Razaleigh Hamzah malah saya telah berjumpa dengan beliau beberapa hari yang lepas dan menggalakkan hasrat beliau bertanding di atas semangat pemilihan terbuka.
 
“Saya juga sangat hormat kepada Datuk Seri Dr. Ahmad Zahid Hamidi. Dalam UMNO, beliau ibarat seorang abang kepada saya yang sentiasa membantu dan menasihati saya.
 
“Namun memandangkan pertandingan di peringkat tertinggi UMNO kali ini adalah terbuka, saya mahu para perwakilan parti diberi pelbagai pilihan sebelum mereka membuat keputusan yang dirasakan terbaik untuk UMNO” katanya.- 17/6/2018
 
 


Sumber Kejutan...Khairy sertai pemilihan jawatan Presiden UMNO

✍ Sumber Pautan : ☕ Macam Macam hal laaaa... Anda patut tahu!!!

Kredit kepada pemilik laman asal dan sekira berminat untuk meneruskan bacaan sila klik link atau copy paste ke web server : https://ift.tt/2teTjPp

(✿◠‿◠)✌ Mukah Pages : Pautan Viral Media Sensasi Tanpa Henti. Memuat-naik beraneka jenis artikel menarik setiap detik tanpa henti dari pelbagai sumber. Selamat membaca dan jangan lupa untuk 👍 Like & 💕 Share di media sosial anda!


No comments

Comments are welcome and encouraged on this site. Comments deemed to be spam or solely promotional will be deleted. Including link to relevant content is permitted, but comments should be relevant to the post topic.

Comments including profanity and containing language that could deemed offensive will also deleted. Please respectful toward other contributors. Thank you.