Hi! Welcome Back and Stay Tune! Ini Adalah Peratusan SST Yang Akan Memberi Impak Kepada Pembelian Gajet Anda - Mukah Pages : Media Marketing Make Easy With 24/7 Auto-Post System. Find Out How It Was Done!

Header Ads

Ini Adalah Peratusan SST Yang Akan Memberi Impak Kepada Pembelian Gajet Anda

Bermula 1 September 2018 kelak, kerajaan akan mengaktifkan penggunaan SST (Cukai Jualan dan Perkhidmatan) untuk pelbagai produk dan perkhidmatan. Hal ini sekaligus secara tidak langsung akan memberikan impak kepada harga jualan pelbagai gajet dan peralatan elektronik di Malaysia.

SST Malaysia

Selari dengannya juga, kini kerajaan telah menerbitkan dokumen rasmi yang memberikan info berkenaan berapakah kadar cukai yang akan dikenakan untuk pelbagai kategori produk berbeza bermula 1 September 2018 kelak.

Berikut merupakan antara kategori produk yang akan dikenakan SST, dan kadar cukai untuknya.

Kategori Produk % SST
Telefon mudah-alih 5%
Fon Kepala 10%
Monitor 10%
Mikrofon 10%
Modem 5%
Cakera Keras 10%
Kamera DSLR 10%
Fon Telinga 10%
Televisyen 10%
Pemacu USB 5%
Komputer Riba 5%

Bagi anda yang berhasrat untuk mendapatkan beberapa produk atau peralatan elektronik, mungkin anda boleh mendapatkannya dalam waktu terdekat sebelum ia mungkin memperlihatkan sedikit peningkatan pada harganya – walaupun tidak setinggi ketika pengenalan GST tempoh hari.

Baca : Panduan SST (PDF)



✍ Sumber Pautan : ☕ Amanz

Kredit kepada pemilik laman asal dan sekira berminat untuk meneruskan bacaan sila klik link atau copy paste ke web server : https://ift.tt/2BFP5Ys

(✿◠‿◠)✌ Mukah Pages : Pautan Viral Media Sensasi Tanpa Henti. Memuat-naik beraneka jenis artikel menarik setiap detik tanpa henti dari pelbagai sumber. Selamat membaca dan jangan lupa untuk 👍 Like & 💕 Share di media sosial anda!


No comments

Comments are welcome and encouraged on this site. Comments deemed to be spam or solely promotional will be deleted. Including link to relevant content is permitted, but comments should be relevant to the post topic.

Comments including profanity and containing language that could deemed offensive will also deleted. Please respectful toward other contributors. Thank you.