Hi! Welcome Back and Stay Tune! Tidak perlu tempoh masa tunai janji manifesto - Mukah Pages : Media Marketing Make Easy With 24/7 Auto-Post System. Find Out How It Was Done!

Header Ads

Tidak perlu tempoh masa tunai janji manifesto

Sinar Harian
Pejabat Perdana Menteri
(Ubah saiz teks)
SHAH ALAM - Tiada tempoh masa tertentu perlu diperuntukkan kepada kerajaan PH untuk menunaikan 10 janji utama dalam manifestonya setelah tempoh 100 hari tamat.
Penganalisis politik, Prof Madya Dr Rusdi Omar berkata, sebaliknya rakyat perlu memberi ruang kepada kerajaan untuk melaksanakan janji-janji tersebut.

“Sebagai sebuah kerajaan baharu dengan barisan menteri yang kurang berpengalaman, mungkin mereka akan makan masa untuk tunaikan janji. Namun, jika dilihat dalam tempoh 100 hari awal mereka sudah pun memberikan komitmen terbaik untuk melaksanakan 10 janji.

“Malah, kebanyakan janji sedang dalam proses untuk dilaksanakan. Berilah ruang dan masa yang sesuai kerana 100 hari pastinya tidak mencukupi,” katanya kepada Sinar Harian.

Menurut beliau, kerajaan juga mungkin berdepan kekangan untuk melaksanakan janji kerana masalah ekonomi yang tidak stabil.
“Jika hutang negara tidak mencecah RM1 trilion, mungkin janji-janji tersebut boleh dilaksanakan. Namun dalam keadaan ekonomi tidak berapa baik, ia akan ambil masa.

“Apa yang lebih penting sekarang kerajaan PH kena lihat agenda menjaga kebajikan rakyat dan menangani kos sara hidup. Sekiranya masalah ekonomi dapat diselesaikan, secara tak langsung ia boleh memberi manfaat kepada rakyat,” katanya.



✍ Sumber Pautan : ☕ indah.com

Kredit kepada pemilik laman asal dan sekira berminat untuk meneruskan bacaan sila klik link atau copy paste ke web server : https://ift.tt/2BC7ULX

(✿◠‿◠)✌ Mukah Pages : Pautan Viral Media Sensasi Tanpa Henti. Memuat-naik beraneka jenis artikel menarik setiap detik tanpa henti dari pelbagai sumber. Selamat membaca dan jangan lupa untuk 👍 Like & 💕 Share di media sosial anda!


No comments

Comments are welcome and encouraged on this site. Comments deemed to be spam or solely promotional will be deleted. Including link to relevant content is permitted, but comments should be relevant to the post topic.

Comments including profanity and containing language that could deemed offensive will also deleted. Please respectful toward other contributors. Thank you.