Hi! Welcome Back and Stay Tune! Salinan Pendua WhatsApp Di Google Drive Yang Tidak Dikemaskini Untuk Tempoh Lebih Setahun Akan Dibuang - Mukah Pages : Media Marketing Make Easy With 24/7 Auto-Post System. Find Out How It Was Done!

Header Ads

Salinan Pendua WhatsApp Di Google Drive Yang Tidak Dikemaskini Untuk Tempoh Lebih Setahun Akan Dibuang

Untuk pengguna peranti Android, WhatsApp menggunakan sokongan Google Drive untuk menyimpan salinan pendua. Kebiasaannya ia akan dilakukan secara automatik pada lewat malam, dan amat berguna sekiranya anda beralih ke peranti Android yang lain – kerana anda boleh kembali mengakses keseluruhan WhatsApp anda tanpa kehilangan sebarang mesej.

Hari ini, pihak WhatsApp mengumumkan beberapa perubahan. WhatsApp kini mengatakan yang mana salinan pendua WhatsApp tidak lagi akan dikira dibawah kuota Google Drive seseorang pengguna – sekaligus membolehkan anda membuat salinan pendua ke Google Drive tanpa risau had storan. Perubahan ini akan aktif mulai 12 November 2018 kelak.

Disamping itu, WhatsApp juga mengatakan mereka akan membuang sebarang data salinan pendua di Google Drive yang tidak dikemaskini untuk tempoh lebih setahun. Untuk memastikan pengguna tidak kehilangan sebarang data, anda dinasihatkan untuk sering melakukan salinan pendua ke awan – sekaligus memastikan data anda lebih selamat lagi.

Di WhatsApp, untuk memulakan proses salinan pendua ke awan, anda hanya perlu ke Menu > Settings > Chat > Chat Backup.



✍ Sumber Pautan : ☕ Amanz

Kredit kepada pemilik laman asal dan sekira berminat untuk meneruskan bacaan sila klik link atau copy paste ke web server : https://ift.tt/2OECztJ

(✿◠‿◠)✌ Mukah Pages : Pautan Viral Media Sensasi Tanpa Henti. Memuat-naik beraneka jenis artikel menarik setiap detik tanpa henti dari pelbagai sumber. Selamat membaca dan jangan lupa untuk 👍 Like & 💕 Share di media sosial anda!


No comments

Comments are welcome and encouraged on this site. Comments deemed to be spam or solely promotional will be deleted. Including link to relevant content is permitted, but comments should be relevant to the post topic.

Comments including profanity and containing language that could deemed offensive will also deleted. Please respectful toward other contributors. Thank you.