Hi! Welcome Back and Stay Tune! LHDN Tubuh Unit Khas Untuk Menyiasat Individu Yang Memaparkan Harga Kekayaan Di Media Sosial - Mukah Pages : Media Marketing Make Easy With 24/7 Auto-Post System. Find Out How It Was Done!

Header Ads

LHDN Tubuh Unit Khas Untuk Menyiasat Individu Yang Memaparkan Harga Kekayaan Di Media Sosial

Pada hari ini, dengan perkembangan arena media sosial, ia membuatkan sesetengah individu yang berkongsi pelbagai harta kekayaan melaluinya, termasuk dari segi pendapatan, barang kemas, pakaian mewah, kereta mewah dan sebagainya. Adakalanya, terdapat individu yang memaparkan kekayaan mereka, tetapi tidak mempunyai rekod pengisytiharaan pendapatan dengan pihak Lembaga Hasil Dalam Negeri (LHDN).

Kini, pihak LHDN mengatakan, mereka menubuhkan satu unit khas yang akan menyiasat individu yang memaparkan harta kekayaan luar biasa mereka melalui media sosial. Pihak LHDN akan memantau dan membandingkan sama ada apa yang dipaparkan di media sosial adalah selari dengan rekod individu berkenaan di LHDN atau sebaliknya.

Sekiranya terdapat keraguan dan sebagainya, maka pihak LHDN akan menghantar surat meminta penjelasan daripada individu berkaitan.

Seperti biasa, sekiranya anda mengisytihar pendapatan anda bersama pihak LHDN, anda tidak perlu bimbang dan risau dalam berkongsi pelbagai perkara milik anda di arena media sosial.



✍ Sumber Pautan : ☕ Amanz

Kredit kepada pemilik laman asal dan sekira berminat untuk meneruskan bacaan sila klik link atau copy paste ke web server : https://ift.tt/2Dyy9TN

(✿◠‿◠)✌ Mukah Pages : Pautan Viral Media Sensasi Tanpa Henti. Memuat-naik beraneka jenis artikel menarik setiap detik tanpa henti dari pelbagai sumber. Selamat membaca dan jangan lupa untuk 👍 Like & 💕 Share di media sosial anda!


No comments

Comments are welcome and encouraged on this site. Comments deemed to be spam or solely promotional will be deleted. Including link to relevant content is permitted, but comments should be relevant to the post topic.

Comments including profanity and containing language that could deemed offensive will also deleted. Please respectful toward other contributors. Thank you.