Hi! Welcome Back and Stay Tune! 5 sebab Malaysia mampu tewaskan Thailand - Mukah Pages : Media Marketing Make Easy With 24/7 Auto-Post System. Find Out How It Was Done!

Header Ads

5 sebab Malaysia mampu tewaskan Thailand

LIMA sebab Malaysia boleh menang ke atas Thailand pada separuh akhir kedua Piala AFF di Stadium Rajamangala, malam ini.
1. Mohamadou Sumareh jadi ‘X-faktor’
Kehadiran Mohamadou Sumareh yang menjadi ‘X-faktor’ kepada kekuatan Harimau Malaya.
Justeru, kembalinya Sumareh selepas disahkan bebas daripada kecederaan pastinya akan melonjakkan semangat rakan sepasukan.
Kemampuan pemain naturalisasi itu melakukan larian deras dari sebelah kanan hingga mengucar kacirkan benteng pertahanan Thailand sekali lagi ditagih untuk memburu gol.
2. Kelebihan selaku pasukan pelawat
Dengan menggunakan peraturan gol di tempat lawan, skuad negara kini memiliki sedikit kelebihan selaku pasukan pelawat dengan hanya memerlukan keputusan seri sekurang-kurangnya 1-1 untuk mengesahkan tiket ke final.



3. ‘Magis’ Tan Cheng Hoe
Faktor magis Tan Cheng Hoe akan membantu skuad negara kerana jurulatih itu cukup bijak menyusun strategi mengikut kekuatan dan kelemahan pasukan lawan.
Sudah tentu aksi pertama di Bukit Jalil tempoh hari sudah dianalisa bagi memerangkap Thailand yang dijangka mengamalkan corak permainan menye;rang dengan Malaysia mengharapkan seran;gan balas.
4. Prestasi Norshahrul Idlan Talaha
Selain nilai ‘X-faktor’ yang ada pada Sumareh, prestasi penjaring terbanyak negara, Norshahrul Idlan Talaha yang meledak empat gol dalam kempen kali ini tidak harus dipandang sepi kerana dia mampu mengubah keputusan perlawanan.
Malah, pengalamannya beraksi dalam tiga kempen Piala AFF termasuk dua kali mara ke final pada 2010 (juara) dan 2014 (naib juara) bakal menjadi aset berguna di Bangkok malam ini.
5. Penyokong Harimau Malaya
Dijangka kehadiran lebih 2,000 penyokong Harimau Malaya di Bangkok akan menaikkan semangat pemain negara yang sememangnya mengharapkan sokongan padu penyokong terutama Ultras Malaya.

Sementara itu, berikut adalah lima sebab Thailand boleh tewas kepada Malaysia dalam separuh akhir kedua Piala AFF di Stadium Rajamangala, malam ini.
1. Tekanan juara bertahan
Status selaku juara bertahan dua kali berturut-turut 2014 dan 2016 sudah pastinya mahu dipertahankan skuad Gajah Perang dan senario ini akan memberi tekanan kepada pemain tuan rumah ketika Malaysia ‘nothing to lose’.
2. Thailand pasukan tuan rumah
Selepas seri tanpa jaringan di separuh akhir pertama, Thailand tidak boleh melepaskan sebarang gol kepada Malaysia yang tampil sebagai pasukan pelawat dengan peraturan gol di tempat lawan akan diambil kira.
Situasi itu bakal menambah tekanan khususnya benteng pertahanan tuan rumah yang perlu mengawasi empat pemain lincah negara diketuai Mohamad Zaquan Adha, Mohamadou Sumareh, Safawi Rasid dan Norshahrul Idlan Talaha.
3. Tiada lagi ‘tiki-taka’
Thailand tidak sehebat ketika skuad itu dibimbing Kiatisuk Senamuang yang mengamalkan corak permainan terbuka ‘ala tiki-taka’ berbanding pengendali sekarang, Milovan Rajevac apabila menerapkan permainan tertutup serta agresif yang mudah dibaca pasukan lawan.
4. Tiga bintang Thailand tak dapat pelepasan kelab
Tanpa kelibat tiga pemain bertaraf bintang seperti Chanathip Songkrasin dan Teerasil Dangda yang beraksi di Liga Jepun serta penjaga gol, Kawin Thamsatchanan yang kini beraksi bersama kelab OH Leuven di Belgium, kekuatan tuan rumah sedikit terjejas.
Mereka bertiga tidak dapat beraksi selepas gagal mendapatkan pelepasan kelab masing-masing dan ini kesempatan terbaik untuk Harimau Malaya menumbangkan Gajah Perang.
5. Penye;rang Malaysia lebih pantas
Pertahanan Thailand tidak sepantas penye;rang Malaysia dan bakal memberi kesukaran kepada mereka untuk menyekat larian pemain Malaysia.


✍ Sumber Pautan : ☕ Edia Media

Kredit kepada pemilik laman asal dan sekira berminat untuk meneruskan bacaan sila klik link atau copy paste ke web server : https://ift.tt/2rrbO2D

(✿◠‿◠)✌ Mukah Pages : Pautan Viral Media Sensasi Tanpa Henti. Memuat-naik beraneka jenis artikel menarik setiap detik tanpa henti dari pelbagai sumber. Selamat membaca dan jangan lupa untuk 👍 Like & 💕 Share di media sosial anda!


No comments

Comments are welcome and encouraged on this site. Comments deemed to be spam or solely promotional will be deleted. Including link to relevant content is permitted, but comments should be relevant to the post topic.

Comments including profanity and containing language that could deemed offensive will also deleted. Please respectful toward other contributors. Thank you.