Hi! Welcome Back and Stay Tune! Samsung Dan Apple Antara Syarikat Yang Disaman Kerana Penggunaan Paten Pengecasan Pantas - Mukah Pages : Media Marketing Make Easy With 24/7 Auto-Post System. Find Out How It Was Done!

Header Ads

Samsung Dan Apple Antara Syarikat Yang Disaman Kerana Penggunaan Paten Pengecasan Pantas

Pengecasan pantas ialah fungsi yang perlu wujud pada peranti moden kerana ia mengurangkan masa menanti peranti dicas sepenuhnya. Terdapat beberapa sistem pengecasan pantas wujud di pasaran seperti VOOC, Adapative Charging dan QuickCharge 3.0. Somaltus LLC sebuah syarikat yang berpangakalan di Texas kini menyaman beberapa pengeluar kerana dikatakan menggunakan paten pengecasan pantas mereka tanpa kebenaran.

Adaptive-Quick-Charging-IMAG0083Apple, Samsung, Sony, Lenovo, Asus dan Toshiba kesemuanya disaman atas sebab yang sama. Menurut Somaltus mereka memegang paten pengecasan pantas di mana bateri dicas dengan pantas sehingga 80%. Selepas tahap ini pengecasan diperlahankan bagi memastikan bateri tidak mengalami kerosakan. Syarikat ini tidak menghasilkan atau menjual sebarang produk dan boleh dikategorikan sebagai toyol paten.

Sebelum ini mereka berjaya menyaman Ford dan Nissan atas paten yang sama. Kedua-dua syarikat permotoran ini menyelesaikan saman di luar mahkamah dengan membayar hak penggunaan paten. Tidak diketahui sama ada kesemua syarikat pengeluar peranti yang disenaraikan di atas akan melawan tuntunan Somaltus akan menyelesaikan kes di luar mahkamah.






Mukah Pages berkongsi Informasi Teknoloji Terkini dari Amanz http://ift.tt/29HFxfV

No comments

Comments are welcome and encouraged on this site. Comments deemed to be spam or solely promotional will be deleted. Including link to relevant content is permitted, but comments should be relevant to the post topic.

Comments including profanity and containing language that could deemed offensive will also deleted. Please respectful toward other contributors. Thank you.