Hi! Welcome Back and Stay Tune! Animasi Origanimals Memenangi ASEAN Character Award 2016 - Mukah Pages : Media Marketing Make Easy With 24/7 Auto-Post System. Find Out How It Was Done!

Header Ads

Animasi Origanimals Memenangi ASEAN Character Award 2016

Di acara Tokyo Game Show 2016, selain dari perkongsian pembangun permainan video ternama terdapat juga acara yang melibatkan hubungan diantara negara Jepun dan negara-negara Asia Tenggara. Salah satunya adalah anugerah ASEAN Character Award yang meraikan watak animasi dari Asia Tenggara.

Jika pada tahun lepas tempat pertama dimenangi oleh syarikat tempatan yang membawakan watak siri Puteri hasil karya Les’ Copaque Production yang turut popular dengan watak Upin-Ipin, tahun ini satu lagi syarikat tempatan telah memenangi anugerah yang berprestij ini. Syarikat animasi Giggle Garage yang beroperasi dari Cyberjaya telah memenanginya menerusi siri animasi yang dibawakan mereka, iaitu Origanimals.

Menerusi anugerah ini, pemenang akan diberikan peluang untuk bukan sahaja membuka reruai di Tokyo Game Show, malah akan terdapat pertemuan diantara pemenang dan juga penggiat industri kreatif Jepun sekaligus membuka peluang untuk lebih kerjasama, disamping mengetengahkan bakat kreatif tempatan sebagai penghasil karya bertaraf dunia.

Dengan kemenangan negara sebagai Johan ASEAN Character Award untuk dua tahun berturut-turut, ia meletakkan lagi aras dunia kreatif negara pada tahap yang lebih tinggi, dan disegani bukan sekadar di rantau ini, malah di persada antarabangsa.

Kenali: Animasi Origanimals dari Giggle Garage

Baca: 16 Syarikat Kreatif Dari Malaysia Yang Hadir ke Tokyo Game Show 2016






Mukah Pages berkongsi Informasi Teknoloji Terkini dari Amanz http://ift.tt/2cdY7db

No comments

Comments are welcome and encouraged on this site. Comments deemed to be spam or solely promotional will be deleted. Including link to relevant content is permitted, but comments should be relevant to the post topic.

Comments including profanity and containing language that could deemed offensive will also deleted. Please respectful toward other contributors. Thank you.