Hi! Welcome Back and Stay Tune! Emoji Angpau, Kuih Bulan Dan Mercun Mungkin Hadir Seawal 2018 - Mukah Pages : Media Marketing Make Easy With 24/7 Auto-Post System. Find Out How It Was Done!

Header Ads

Emoji Angpau, Kuih Bulan Dan Mercun Mungkin Hadir Seawal 2018

Emoji Angpau

Pada hari ini, emoji telah menjadi salah satu medium komunikasi yang digunakan secara meluas dalam permesejan menggunakan telefon pintar. Pelbagai jenis emoji disediakan dan mempunyai piawaian tersendiri dalam memudahkan ia ditambah pada pelbagai platform.

Terkini, Unicode telah menerima cadangan beberapa emoji baru yang dijangka akan disertakan pada kemaskini emoji 2018 kelak sekiranya ia menerima persetujuan komuniti.

Antara emoji baru yang dicadangkan adalah termasuk emoji angpau, emoji kuih bulan, dan juga emoji mercun. Untuk makluman, bentuk emoji-emoji ini sedia digunakan pada pelbagai aplikasi dari China, tetapi dengan penyertaan ia dalam Unicode, ia bakal menjadi piawaian yang digunakan meluas oleh semua pihak – termasuk pada web.

Sekiranya cadangan ini diterima, maka kita akan melihat emoji-emoji baru ini disertakan pada pertengahan 2018 kelak. Untuk tahun ini sendiri, beberapa emoji baru dijangka disertakan, termasuk emoji wanita bertudung dan tangan berdoa.






Mukah Pages berkongsi Informasi Teknoloji Terkini dari Amanz http://ift.tt/2jAUW65

No comments

Comments are welcome and encouraged on this site. Comments deemed to be spam or solely promotional will be deleted. Including link to relevant content is permitted, but comments should be relevant to the post topic.

Comments including profanity and containing language that could deemed offensive will also deleted. Please respectful toward other contributors. Thank you.