Hi! Welcome Back and Stay Tune! MENTERI PERLU DEDAHKAN NILAI ‘ALPHA’ - Mukah Pages : Media Marketing Make Easy With 24/7 Auto-Post System. Find Out How It Was Done!

Header Ads

MENTERI PERLU DEDAHKAN NILAI ‘ALPHA’

SHAH ALAM – Pemuda Amanah berpendapat bahawa Menteri Perdagangan Dalam Negeri Koperasi dan Kepenggunaan (KPDNKK) seharusnya mengemukakan nilai ‘alpha’ dengan pengumuman bahan api dan petrol.

Naib Ketuanya, Shazni Munir Mohd Ithnin berkata penting untuk pihak Kerajaan berlaku telus dan jujur dengan rakyat.

“Sikap Menteri KPDNKK yang terus membisu dan amat berahsia tentang nilai ‘alpha’ dalam formula APM serta kaedah sebenar pengiraan bahan api ini sama sekali tidak boleh diterima.

“Bahkan lebih jauh, sikap ini telah ditanggap ramai pihak sebagai perancangan tersusun untuk kerajaan merahsiakan keuntungan sebenar yang dikaut saban minggu,”katanya dalam satu kenyataan media, hari ini.

‘Alpha’ adalah nilai perbezaan antara harga Mean of Platts Singapore (MOPS) dengan harga sebenar yang dibeli syarikat minyak.

Nilai itu diambil kira dalam formula menentukan harga minyak.

Sebelum ini, pihak kerajaan telah melakukan penetapan harga mingguan bagi bahan api petrol dan diesel.

Shazni Munir berkata, KPDNKK seharusnya bertindak segera dengan mendedahkan dahulu nilai ‘alpha’ rasmi yang diguna pakai sewaktu pengumuman harga mingguan petrol dan diesel.

“Jika gagal, pihak menteri telah mengiakan telahan awam bahawa kerajaan memang sengaja berselindung untuk menipu setiap sen daripada poket rakyat,” katanya lagi.

– Sinar harian

.



✍ Sumber Pautan : ☕ Malaysia Chronicle

Kredit kepada pemilik laman asal dan sekira berminat untuk meneruskan bacaan sila klik link atau copy paste ke web server : http://ift.tt/2ya9gv5

(✿◠‿◠)✌ Mukah Pages : Pautan Viral Media Sensasi Tanpa Henti. Memuat-naik beraneka jenis artikel menarik setiap detik tanpa henti dari pelbagai sumber. Selamat membaca dan jangan lupa untuk 👍 Like & 💕 Share di media sosial anda!


No comments

Comments are welcome and encouraged on this site. Comments deemed to be spam or solely promotional will be deleted. Including link to relevant content is permitted, but comments should be relevant to the post topic.

Comments including profanity and containing language that could deemed offensive will also deleted. Please respectful toward other contributors. Thank you.