Hi! Welcome Back and Stay Tune! Individu Sebar Bukti Sajat Seorang Lelaki - Mukah Pages : Media Marketing Make Easy With 24/7 Auto-Post System. Find Out How It Was Done!

Header Ads

Individu Sebar Bukti Sajat Seorang Lelaki

Individu Sebar Bukti Sajat Seorang Lelaki|Isu mengenai identiti Nur sajat sejak minggu lalu hangat diperkatakan di laman media sosial semenjak beliau bersedia bertemu Jakim bagi mengesahkan indentitinya.

Ramai natizen bertanya-tanya sama ada Nur sajat lelaki atau perempuan,termasuk Pemilik Gym dan blogger Wan Muhammad Azri Wan Deris (Papagomo) yang mendakwa status Nur Sajat sebenarnya seorang lelaki.

Baca:6 Fakta Tersembunyi Nur Sajat pondan

Papagomo juga turut memuat naik video perbualan beliau dan Menteri di Jabatan Perdana Menteri Jamil Khir Baharom yang bertanggungjawab dalam hal ehwal Islam, mengenai status Nur Sajat.Namun Jakim menafikan sekeras-kerasnya mengenai dakwaan tersebut.

Ekoran isu itu gambar lucu Nur sajat yang di edit oleh individu juga turut menjadi perbincangan hangat natizen,gambar berkenan dimuat naik sejak rabu lalu dan sudah mendapat 11k like dan 9 ribu komen.gambar berkenan jadi lebih menarik apabila turut di letakkan teks “inilah bukti Nur sajat seorang lelaki”

Baca:Membongkar Rahasia Dan Biodata Nur Sajat Pondan

JAKIM SEMAKIN HAMPIR SAHKAN IDENTITI SAJAT
Jabatan Kemajuan Islam Malaysia (Jakim) mendedahkan pihaknya kini dalam proses untuk mengesahkan identiti sebenar usahawan kosmetik, Nur Sajat Kamaruzzaman.

Penolong Pengarah Kanan, Cawangan Sosial, Bahagian Pembangunan Keluarga Sosial dan Komuniti, Jakim, Dr Mohd Izwan Md Yusof berkata, penjelasan itu dibuat bagi menjawab persoalan masyarakat susulan pertemuan bersama Sajat dan ibu bapa usahawan itu.

Beliau menjelaskan, Jakim bersetuju terhadap beberapa proses yang perlu dilalui Sajat untuk pengesahan identitinya secara rasmi.

“Proses ini akan mengambil masa panjang kerana ia melibatkan banyak pihak.

“Dijangkakan dalam tempoh sebulan paling minimum,” katanya dalam kenyataan di Facebook lewat petang Jumaat.

Mohd Izwan yang juga pakar dalam menangani lesbian, gay, biseksual dan transgender (LGBT) Jakim berkata, keputusan tersebut hanya akan diumumkan selepas segala proses itu selesai.

Selain itu katanya, ia juga perlu disahkan oleh sekumpulan panel Pakar Kajian Syariah yang diurusetiakan Jakim.

Dalam pada itu, Mohd Izwan berkata, Jakim menafikan sekeras-kerasnya mengenai dakwaan menerusi sebuah video yang menuduh pihak Jakim menelefon seorang individu dan memaklumkan jantina Sajat.

Selasa lalu, Jakim menemui jalan penyelesaian dalam mendapatkan pengesahan mengenai identiti sebenar Sajat selepas mengadakan pertemuan dengan usahawan kosmetik itu di Wisma Nur Sajat di Shah Alam, Selasa.

Difahamkan, hajat pihak Jakim untuk mengadakan pertemuan dengan Sajat ekoran cemuhan dan kecaman netizen sejak kebelakangan ini berhubung isu identiti Sajat.

The post Individu Sebar Bukti Sajat Seorang Lelaki appeared first on Eberita.org.



✍ Sumber Pautan : ☕ Eberita.org

Kredit kepada pemilik laman asal dan sekira berminat untuk meneruskan bacaan sila klik link atau copy paste ke web server : http://ift.tt/2DRdVSH

(✿◠‿◠)✌ Mukah Pages : Pautan Viral Media Sensasi Tanpa Henti. Memuat-naik beraneka jenis artikel menarik setiap detik tanpa henti dari pelbagai sumber. Selamat membaca dan jangan lupa untuk 👍 Like & 💕 Share di media sosial anda!


No comments

Comments are welcome and encouraged on this site. Comments deemed to be spam or solely promotional will be deleted. Including link to relevant content is permitted, but comments should be relevant to the post topic.

Comments including profanity and containing language that could deemed offensive will also deleted. Please respectful toward other contributors. Thank you.